Annons

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner Niklas Dahlgren

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

2019-04-24 16:00

Har nått 200 procent av målet.

Som Ehandel.se har berättat om vid ett flertal tillfällen, saknas det knappast aktörer som vill sälja klockor på nätet. Och även om e-handelssuccéer som Daniel Wellington borde utgöra en tuff match för de flesta, så verkar intresset för nyare märken vara fortsatt stort.

LÄS ÄVEN: Daniel Wellington gör 700 miljoner i vinst

En som för närvarande är på gång med en större satsning är e-handlaren Boom Watches, som särskilt riktar in sig på personligt anpassade klockor.

"Har satsat på vår egen e-handel"

Företaget gick för en tid sedan ut på crowdfunding-plattformen Funded By Me och bad om en investering. Med 15 dagar kvar har 2,2 miljoner inkommit till bolaget, som uppger att summan är över 200 procent av det uppsatta målet.

Annons
Annons
- Många klockbolag väljer, utöver egen e-handel, att finnas även i olika fysiska butiker. Vi tror att det är fel väg att gå och har därför satsat på vår egen e-handel och att förfina den. Tack vare att vi lagt fokus där, kan vi erbjuda kunderna en riktigt bra shoppingupplevelse och snabb leverans, säger grundaren och vd:n Niklas Dahlgren i ett pressmeddelande.

År 2017 omsatte Boom Watches 1,9 miljoner kronor, och gjorde samtidigt en förlust på över fem miljoner kronor. Niklas Dahlgren, som tidigare har arbetat med att bygga upp märken som Gant Time och Storm Watches internationellt, är dock övertygad om att strategin med att välja bort återförsäljare kommer att ge resultat.

- E-handeln gör det möjligt för oss att vara flexibla – ett exempel på detta, är att vi lanserar nyheter varje vecka, något som hade varit omöjligt att göra i den traditionella fackhandeln, säger Niklas.

Idé som bygger på återkommande kunder

Utöver e-handelsfokuset har Boom Watches en annan metod för att få återkommande kunder. Bolagets klockor går nämligen att byta ut del för del, så att man kan variera sin klocka efter exempelvis outfit eller tillfälle.

- Hela idén bakom Boom Watches grundar sig i att vi ska ha kunder som ständigt kommer tillbaka till oss. Vi erbjuder ju dem chansen att byta ut olika delar på sina klockor, snarare än att hela tiden köpa helt nya, säger Niklas Dahlgren.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons
Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

IKEA om chockbeskedet:

IKEA om chockbeskedet: "Ger kunderna snabbare leveranser"

Lämnar tillbaka marken till Malmö stad.

Annons
Annons
ICA tar ny digital chef från Blocket

ICA tar ny digital chef från Blocket

"Mycket relevant bakgrund och gedigen erfarenhet".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta