Annons

Säljer e-handeln - ska hjälpa andra med sociala medier Bonbons.se Madeleine Petersson (till vänster) tillsammans med vintageprofilen Elsa Billgren

Säljer e-handeln - ska hjälpa andra med sociala medier

2017-05-05 08:29

Söker efterträdare som brinner för vintage på nätet.

I flera år har Madeleine Petersson drivit sin egen fysiska vintage-butik Bonbons med den tillhörande webbshoppen. Där har hon sålt handplockade vintagemöbler och vintagekläder samt varit återförsäljare av märken som House of Rym, Fine Little Day och Rifle paper co.

Men efter tre år med fysisk butik och ett år med e-handel är det dags för Madeleine Petersson att gå vidare mot nya äventyr. Nu säljer hon webbshoppen och hoppas även hitta någon som kan ta över butiken i Kalmar.

- Anledningen till att jag väljer att sälja Bonbons är för att jag ska starta en kreativ digital media-byrå och måste lägga all min jobbtid på detta. Därför så vill jag att någon annan driven och passionerad själ kommer att ta över webbshoppen och eventuellt butiken också. Jag har lagt grunden genom att bygga upp varumärket och sociala medierna. Det är bara att  ta över och fortsätta där jag slutar, skriver hon till Ehandel.se.

Och kunskaperna hon själv skaffat sig inom sociala medier kommer nu alltså att komma väl till pass. Den nya byrån kommer att startas tillsammans med kompanjonen Sofia Ekholm och tillsammans ska de hjälpa företag med att lägga upp strategier kring deras digitala marknadsföring och att skapa innehåll i sociala medier.

“Ett måste att synas digitalt”

Priset för verksamheten beror på om köparen vill överta båda verksamheterna eller bara den ena. Hittills har flera personer visat sitt intresse och Madeleine Petersson råder dem som är intresserade att mejla henne på info@bonbons.se.

Bonbons-butiken i Kalmar under ettårsfirandet för två år sedan.

Annons
Annons

Även om det är den fysiska butiken som hittills inbringat mest pengar, så menar Madeleine Petersson att webbshoppen har haft stor betydelse för marknadsföringen av företaget.

- Den är såklart viktig eftersom vi når ut till hela Sverige, eller till hela världen om man vill det. Det är nästan ett måste att synas digitalt.

Hon har också valt att endast sälja kläder och inredningsdetaljer i e-handeln, medan det i den fysiska butiken även funnits möbler.

“Roligt om det blev en passionerad själ”

Nu hoppas hon hitta en efterträdare som brinner för just vintage.

- Det vore roligt om det blev en passionerad själ som har fingertoppskänsla och förståelse för sortimentet, som driver vidare Bonbons som den unika pärla den är. Kanske med utökade öppettider, större sortiment eller kanske vill man enbart satsa på Bonbons webbshop? Alla möjligheter finns, skriver Madeleine Petersson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius startar ny <nobr>e-handel</nobr>

Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius startar ny e-handel

"Ett internationellt projekt på sikt".

Annons
Annons
Han lämnar H&M för att bli Pulsens nya VD

Han lämnar H&M för att bli Pulsens nya VD

Mikael Vikman får toppjobb hos e-handelsleverantören.

Danmark har EU:s dyraste porto - Sverige under genomsnittet

Danmark har EU:s dyraste porto - Sverige under genomsnittet

"Kostnaden för att skicka brev och små paket är så groteskt höga".

PTS:

PTS: "Återstår en hel del arbete för postoperatörerna"

PostNords rapport visade på tydlig förbättring i både leverans och kundnöjdhet, men Post- och telestyrelsen har en annan åsikt.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kontroversiell <nobr>e-handlare</nobr> har startat upplevelsecentrum

Kontroversiell e-handlare har startat upplevelsecentrum

"Jättebra respons från hela Malmö".

Coca-Colas VD talar ut i media:

Coca-Colas VD talar ut i media: "E-handeln är ett problem"

Först hälsotrenden och nu e-handeln - Coca Cola har det inte lätt.

Vad andra <nobr>e-handlare</nobr> kan lära av nätbokhandelns uppgång och fall

Krönika: Vad andra e-handlare kan lära av nätbokhandelns uppgång och fall

Boktuggs chefredaktör om risken att bli utbytt om du inte följer med i utvecklingen.

Annons
Annons
Daniel Wellington fälls för mjölkbondes klockreklam

Daniel Wellington fälls för mjölkbondes klockreklam

Att tagga inlägget med #samarbete räckte inte.

Fröer på nätet - trenden som växer så det knakar

Helgläsning: Fröer på nätet - trenden som växer så det knakar

Branschen både sår och skördar ständigt nya miljoner.

<nobr>E-handelskonferensen</nobr> som satsar allt på upplevelsen

E-handelskonferensen som satsar allt på upplevelsen

Häng med när Ehandel.se besökte Världens Farligaste Möte.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Cowab AB söker:

E-commerce Manager

BRL Electronics söker:

Content Coordinator - Norge

Man of a Kind söker:

Digital Marketer (Social Commerce)

Jollyroom AB söker:

Inköpare Leksaker

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem