Annons

Säljer e-handeln - ska hjälpa andra med sociala medier Bonbons.se Madeleine Petersson (till vänster) tillsammans med vintageprofilen Elsa Billgren

Säljer e-handeln - ska hjälpa andra med sociala medier

2017-05-05 08:29

Söker efterträdare som brinner för vintage på nätet.

I flera år har Madeleine Petersson drivit sin egen fysiska vintage-butik Bonbons med den tillhörande webbshoppen. Där har hon sålt handplockade vintagemöbler och vintagekläder samt varit återförsäljare av märken som House of Rym, Fine Little Day och Rifle paper co.

Men efter tre år med fysisk butik och ett år med e-handel är det dags för Madeleine Petersson att gå vidare mot nya äventyr. Nu säljer hon webbshoppen och hoppas även hitta någon som kan ta över butiken i Kalmar.

- Anledningen till att jag väljer att sälja Bonbons är för att jag ska starta en kreativ digital media-byrå och måste lägga all min jobbtid på detta. Därför så vill jag att någon annan driven och passionerad själ kommer att ta över webbshoppen och eventuellt butiken också. Jag har lagt grunden genom att bygga upp varumärket och sociala medierna. Det är bara att  ta över och fortsätta där jag slutar, skriver hon till Ehandel.se.

Och kunskaperna hon själv skaffat sig inom sociala medier kommer nu alltså att komma väl till pass. Den nya byrån kommer att startas tillsammans med kompanjonen Sofia Ekholm och tillsammans ska de hjälpa företag med att lägga upp strategier kring deras digitala marknadsföring och att skapa innehåll i sociala medier.

“Ett måste att synas digitalt”

Priset för verksamheten beror på om köparen vill överta båda verksamheterna eller bara den ena. Hittills har flera personer visat sitt intresse och Madeleine Petersson råder dem som är intresserade att mejla henne på info@bonbons.se.

Bonbons-butiken i Kalmar under ettårsfirandet för två år sedan.

Annons
Annons

Även om det är den fysiska butiken som hittills inbringat mest pengar, så menar Madeleine Petersson att webbshoppen har haft stor betydelse för marknadsföringen av företaget.

- Den är såklart viktig eftersom vi når ut till hela Sverige, eller till hela världen om man vill det. Det är nästan ett måste att synas digitalt.

Hon har också valt att endast sälja kläder och inredningsdetaljer i e-handeln, medan det i den fysiska butiken även funnits möbler.

“Roligt om det blev en passionerad själ”

Nu hoppas hon hitta en efterträdare som brinner för just vintage.

- Det vore roligt om det blev en passionerad själ som har fingertoppskänsla och förståelse för sortimentet, som driver vidare Bonbons som den unika pärla den är. Kanske med utökade öppettider, större sortiment eller kanske vill man enbart satsa på Bonbons webbshop? Alla möjligheter finns, skriver Madeleine Petersson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.