Satsningar på mobilt och sociala medier en vinnare

Försäljning i mer än 20 länder, en årlig tillväxt på 300 procent samt en bra shoppingupplevelse, både i datorn och i mobilen gjorde att Chiquelle.com kammade hem två utmärkelser under årets Jetshop Awards.

I förra veckan var det dags för årets upplaga av e-handelskonferensen Scandinavian E-Business Camp i Göteborg. Förutom många intressanta föredrag, mingel och annat e-handelsgodis delades det även ut priser i samband med Jetshop Awards.

I år var det inte mindre än åtta kategorier och här lyckades Chiquelle, en svensk e-handelssajt som inriktat sig på mode för ungdomar och trendiga kvinnor, kamma hem inte mindre än två priser. Årets Mobilupplevelse samt Årets Bubblare med motiveringen:

Annons

”Årets Bubblare står för ett uttryck som andas nytänkande och ger ett oöverträffat helhetsintryck. Med sin uppenbara insikt om vad deras målgrupp gillar, lyckas årets vinnare med sin snygga sajt och sitt uppenbart kunniga sätt att attrahera kunder genom sociala medier (nästan 100 000 följare på Instagram) och därmed utmana betydligt större konkurrenter”

Ung snabbväxare

Chiquelle lanserades i de skandinaviska länderna och i Europa 2012. Ett år senare var det dags för en internationell sajt och företaget har idag försäljning i mer än 20 länder över hela världen med en årlig tillväxt på nästan 300 procent.

– Vi är hedrade, tacksamma och mållösa över de två utmärkelserna. Chiquelle.com är idag en av de yngsta och snabbast växande online-mode återförsäljarna i Sverige och detta är bara början, säger Pouya Boland, grundare och delägare av Chiquelle.com.

Annons