Annons

Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad Nya Skincity.se är här

I dag: Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad

2016-05-26 13:12

Skincity har numera en responsiv sajt.

Skincity har lämnat sin gamla Panagora-plattform till förmån för en ny lösning med leverantören Askås. I samband med bytet får e-handlaren en sida som är lättare att besöka med mobilen.

- Det allra viktigaste för oss är att vi får vårt hudtest helt mobilt och det är ju kopplat till att vi från och med nu har en responsiv sida, säger Mikael Kjellman, VD för Skincity.

"Över den kritiska punkten"

Sidan gick live i morse och hittills ska allt ha fungerat enligt planen.

Annons
Annons
– Det känns som att vi har kommit över den kritiska punkten. Ordrarna ramlar in i en bra takt och det är inga eller få kunder som haft problem. Det känns jättebra, säger Kjellman.

Han kallar plattformsbytet för ett “otroligt omfattande projekt” men tillägger att han är otroligt nöjd med resultatet. För Askås del ska Skincitys plattformsbyte ha varit det största i plattformsleverantörens historia.

- Den här lanseringen har gått fantastiskt bra och det är många som har gjort ett stort jobb. Vi ser verkligen fram mot att vara med och lyfta Skincity till ännu högre höjder, säger Jonas Askås, VD.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta