Annons

Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad Nya Skincity.se är här

I dag: Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad

2016-05-26 13:12

Skincity har numera en responsiv sajt.

Skincity har lämnat sin gamla Panagora-plattform till förmån för en ny lösning med leverantören Askås. I samband med bytet får e-handlaren en sida som är lättare att besöka med mobilen.

- Det allra viktigaste för oss är att vi får vårt hudtest helt mobilt och det är ju kopplat till att vi från och med nu har en responsiv sida, säger Mikael Kjellman, VD för Skincity.

"Över den kritiska punkten"

Sidan gick live i morse och hittills ska allt ha fungerat enligt planen.

Annons
Annons
– Det känns som att vi har kommit över den kritiska punkten. Ordrarna ramlar in i en bra takt och det är inga eller få kunder som haft problem. Det känns jättebra, säger Kjellman.

Han kallar plattformsbytet för ett “otroligt omfattande projekt” men tillägger att han är otroligt nöjd med resultatet. För Askås del ska Skincitys plattformsbyte ha varit det största i plattformsleverantörens historia.

- Den här lanseringen har gått fantastiskt bra och det är många som har gjort ett stort jobb. Vi ser verkligen fram mot att vara med och lyfta Skincity till ännu högre höjder, säger Jonas Askås, VD.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Contentors vd Rebecca Brodd lämnar - han tar över

Contentors vd Rebecca Brodd lämnar - han tar över

Går vidare till en hemlig tjänst.

Annons
Annons
Kinaposten hamnar i Örebro - tullager ska stå klart i höst

Kinaposten hamnar i Örebro - tullager ska stå klart i höst

Säger hejdå till Arlanda.

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

"Vi har en tydlig position som en kvalitetsspelare gentemot våra konkurrenter".

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

Annons
Annons
E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta