Annons

Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad Nya Skincity.se är här

I dag: Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad

2016-05-26 13:12

Skincity har numera en responsiv sajt.

Skincity har lämnat sin gamla Panagora-plattform till förmån för en ny lösning med leverantören Askås. I samband med bytet får e-handlaren en sida som är lättare att besöka med mobilen.

- Det allra viktigaste för oss är att vi får vårt hudtest helt mobilt och det är ju kopplat till att vi från och med nu har en responsiv sida, säger Mikael Kjellman, VD för Skincity.

"Över den kritiska punkten"

Sidan gick live i morse och hittills ska allt ha fungerat enligt planen.

Annons
Annons
– Det känns som att vi har kommit över den kritiska punkten. Ordrarna ramlar in i en bra takt och det är inga eller få kunder som haft problem. Det känns jättebra, säger Kjellman.

Han kallar plattformsbytet för ett “otroligt omfattande projekt” men tillägger att han är otroligt nöjd med resultatet. För Askås del ska Skincitys plattformsbyte ha varit det största i plattformsleverantörens historia.

- Den här lanseringen har gått fantastiskt bra och det är många som har gjort ett stort jobb. Vi ser verkligen fram mot att vara med och lyfta Skincity till ännu högre höjder, säger Jonas Askås, VD.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta