Annons

Skincity ökar vinsten med 230 procent Medgrundaren Annica Forsgren Kjellman

Skincity ökar vinsten med 230 procent

2018-04-13 13:45

Skönhetsbutiken förbättrar lönsamheten.

Att det går bra för skönhetsbutiken Skincity är ingen nyhet och redan i slutet av förra året kunde vi avslöja att e-handlaren skulle slå rekord med över 270 miljoner kronor i omsättning för helåret 2017.

LÄS ÄVEN: Skincitys nya rekordår: Omsätter 270 miljoner 2017

Den slutgiltiga siffran landade på 277 miljoner kronor, vilket är en ökning med nära 50 procent. Nu har även årsredovisningen lämnats in och där i kan vi se företagets resultat.

Resultatet toppar 11 miljoner

Företagets lönsamhet har tagit ett rejält skutt uppåt från 2016 års siffra på 3,4 miljoner kronor. Med en ökning på 230 procent så landar Skincitys resultat, efter finansiella poster, på 11,3 miljoner kronor.

I slutet av 2017 så blev Axel Johnson huvudägare i Skincity och äger numera 70 procent av aktierna.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Skincity-grundarna säljer - tar in ny majoritetsägare

Under förra året ska bolaget även ha investerat i sin logistikapparat samt utökat antalet varumärken.

- Under 2017 har bolaget fortsatt att investera i att förbättra verksamheten, bland annat genom att stärka organisationen samt att man implementerat ett WMS-system för att öka effektiviteten i logistiken och därigenom förbättra kundupplevelsen. Varuportföljen utvärderas löpande och under året har en rad nya varumärken lanserats, skriver företaget i sin rapport.

Den starka omsättningsökningen tillskrivs dock primärt “bolagets långsiktiga marknadsföringsinsatser”.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta