Annons

Skincity ökar vinsten med 230 procent Medgrundaren Annica Forsgren Kjellman

Skincity ökar vinsten med 230 procent

2018-04-13 13:45

Skönhetsbutiken förbättrar lönsamheten.

Att det går bra för skönhetsbutiken Skincity är ingen nyhet och redan i slutet av förra året kunde vi avslöja att e-handlaren skulle slå rekord med över 270 miljoner kronor i omsättning för helåret 2017.

LÄS ÄVEN: Skincitys nya rekordår: Omsätter 270 miljoner 2017

Den slutgiltiga siffran landade på 277 miljoner kronor, vilket är en ökning med nära 50 procent. Nu har även årsredovisningen lämnats in och där i kan vi se företagets resultat.

Resultatet toppar 11 miljoner

Företagets lönsamhet har tagit ett rejält skutt uppåt från 2016 års siffra på 3,4 miljoner kronor. Med en ökning på 230 procent så landar Skincitys resultat, efter finansiella poster, på 11,3 miljoner kronor.

I slutet av 2017 så blev Axel Johnson huvudägare i Skincity och äger numera 70 procent av aktierna.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Skincity-grundarna säljer - tar in ny majoritetsägare

Under förra året ska bolaget även ha investerat i sin logistikapparat samt utökat antalet varumärken.

- Under 2017 har bolaget fortsatt att investera i att förbättra verksamheten, bland annat genom att stärka organisationen samt att man implementerat ett WMS-system för att öka effektiviteten i logistiken och därigenom förbättra kundupplevelsen. Varuportföljen utvärderas löpande och under året har en rad nya varumärken lanserats, skriver företaget i sin rapport.

Den starka omsättningsökningen tillskrivs dock primärt “bolagets långsiktiga marknadsföringsinsatser”.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta