Annons

Snapchats nya försök att slänga in e-handel i appen

Snapchats nya försök att slänga in e-handel i appen

2018-07-11 07:00

Amazon ska dyka upp i kameran.

Det sägs gå dåligt för det sociala nätverket och mobilappen Snapchat, efter att konkurrenten Instagram kopierat hela deras koncept rakt av. Under årets första kvartal ska Snapchat ha gjort en förlust på 385 miljoner dollar.

LÄS ÄVEN: Instagrams kopia av Snapchat nu större än konkurrenten

Det är helt enkelt dags att försöka tjäna lite pengar. Mobilappen har tidigare experimenterat med e-handel, men inget verkar riktigt ha fungerat. Nu avslöjar TechCrunch att ett nytt, annorlunda försök, kan vara på gång.

LÄS ÄVEN: Köp en mjukiskorv i Snapchats nya e-handel

Annons
Annons

Enligt nyhetssajten så planerar Snapchat nämligen att integrera Amazon i sin kamera-funktion, inuti appen. Tanken sägs vara att användare av Snapchat, via kameran, kan få mer information om en produkt som de har framför sig. Det ska sedan också gå att köpa den via Amazons nätbutik.

Kan redan identifiera ljud

En liknande funktion ska redan idag finnas i Snapchat men istället för produkter så identifierade den låtar som spelas, när kameran är aktiverad och användaren placerar fingret på skärmen.

Den nya funktionen ska gå under det passande arbetsnamnet Eagle och verkar vara en större satsning på att göra Snapchat-kameran till ett visuellt sökverktyg. Ett sökverktyg som kan identifiera produkter, streckkoder och mycket annat. Det är oklart om Snapchat jobbar aktivt med Amazon och inget av företagen ska ha velat kommentera de läckta uppgifterna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta