Annons

Snapchats nya försök att slänga in e-handel i appen

Snapchats nya försök att slänga in e-handel i appen

2018-07-11 07:00

Amazon ska dyka upp i kameran.

Det sägs gå dåligt för det sociala nätverket och mobilappen Snapchat, efter att konkurrenten Instagram kopierat hela deras koncept rakt av. Under årets första kvartal ska Snapchat ha gjort en förlust på 385 miljoner dollar.

LÄS ÄVEN: Instagrams kopia av Snapchat nu större än konkurrenten

Det är helt enkelt dags att försöka tjäna lite pengar. Mobilappen har tidigare experimenterat med e-handel, men inget verkar riktigt ha fungerat. Nu avslöjar TechCrunch att ett nytt, annorlunda försök, kan vara på gång.

LÄS ÄVEN: Köp en mjukiskorv i Snapchats nya e-handel

Annons
Annons

Enligt nyhetssajten så planerar Snapchat nämligen att integrera Amazon i sin kamera-funktion, inuti appen. Tanken sägs vara att användare av Snapchat, via kameran, kan få mer information om en produkt som de har framför sig. Det ska sedan också gå att köpa den via Amazons nätbutik.

Kan redan identifiera ljud

En liknande funktion ska redan idag finnas i Snapchat men istället för produkter så identifierade den låtar som spelas, när kameran är aktiverad och användaren placerar fingret på skärmen.

Den nya funktionen ska gå under det passande arbetsnamnet Eagle och verkar vara en större satsning på att göra Snapchat-kameran till ett visuellt sökverktyg. Ett sökverktyg som kan identifiera produkter, streckkoder och mycket annat. Det är oklart om Snapchat jobbar aktivt med Amazon och inget av företagen ska ha velat kommentera de läckta uppgifterna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

2
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta