Annons

Snuddade vid 200 miljoner - ökar lagret till 4 500 kvadrat Lagerchef Michael Steen och teamleader Sammi Arakji hos Maria Nila i Helsingborg.

Snuddade vid 200 miljoner - ökar lagret till 4 500 kvadrat

2018-11-02 11:35

"En större anläggning var ett måste".

Det veganska hårvårdsmärket Maria Nila har under de senaste åren sett en stark tillväxt. Bolaget, som säljer både via återförsäljare - främst frisörer - och en egen e-handel, omsatte under förra året 197 miljoner kronor. Det motsvarade en ökning på drygt 50 procent. I dag ska bolaget vara representerat i över 30 länder.

"Var väldigt trångbodda"

Tillväxt kräver ofta ett allt större utrymme, och nu meddelar Maria Nila att företaget har flyttat in i nya lokaler. Det handlar om en nybyggd produktions- och logistikanläggning i Helsingborg.

- Vi var väldigt trångbodda i våra gamla lokaler och tvingades därför till många provisoriska, ineffektiva lösningar. En större anläggning var ett måste för att klara en fortsatt expansion, säger Markus Ederwall, ekonomichef på Maria Nila, i ett pressmeddelande.

Bakom den nya anläggningen, som ska rymma både lager, produktion och kontor, samt ett utvecklingslabb och konferenslokaler, står Bito Lagersystem.

Annons
Annons
- Vi har haft en bra dialog genom hela projektet. De har varit lyhörda för våra önskemål och hittat lösningar som matchar våra behov, säger Markus Ederwall.

500 plockplatser

Lagret upptar ungefär hälften av Maria Nilas nya lokaler, som totalt sett har en yta på 4 500 kvadratmeter. I inredningen ingår omkring 3 000 pallplatser och 500 plockplatser.

- Vi har skapat en mer flexibel och yteffektiv lagring genom att kombinera traditionella pallställ med rullställ och genomloppshyllor. Det ger en god överblick över alla tillgängliga artiklar och möjliggör snabbare orderplock med bättre ergonomi, säger Andreas Bergstrand, säljansvarig hos Bito Lagersystem.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Från garaget till 70 miljoner - nu avgår landets bilkung

Från garaget till 70 miljoner - nu avgår landets bilkung

"Kan inte gå på några bilevenemang utan att jag blir igenkänd".

Annons
Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

Annons
Annons
E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta