Annons

Snuddade vid 200 miljoner - ökar lagret till 4 500 kvadrat Lagerchef Michael Steen och teamleader Sammi Arakji hos Maria Nila i Helsingborg.

Snuddade vid 200 miljoner - ökar lagret till 4 500 kvadrat

2018-11-02 11:35

"En större anläggning var ett måste".

Det veganska hårvårdsmärket Maria Nila har under de senaste åren sett en stark tillväxt. Bolaget, som säljer både via återförsäljare - främst frisörer - och en egen e-handel, omsatte under förra året 197 miljoner kronor. Det motsvarade en ökning på drygt 50 procent. I dag ska bolaget vara representerat i över 30 länder.

"Var väldigt trångbodda"

Tillväxt kräver ofta ett allt större utrymme, och nu meddelar Maria Nila att företaget har flyttat in i nya lokaler. Det handlar om en nybyggd produktions- och logistikanläggning i Helsingborg.

- Vi var väldigt trångbodda i våra gamla lokaler och tvingades därför till många provisoriska, ineffektiva lösningar. En större anläggning var ett måste för att klara en fortsatt expansion, säger Markus Ederwall, ekonomichef på Maria Nila, i ett pressmeddelande.

Bakom den nya anläggningen, som ska rymma både lager, produktion och kontor, samt ett utvecklingslabb och konferenslokaler, står Bito Lagersystem.

Annons
Annons
- Vi har haft en bra dialog genom hela projektet. De har varit lyhörda för våra önskemål och hittat lösningar som matchar våra behov, säger Markus Ederwall.

500 plockplatser

Lagret upptar ungefär hälften av Maria Nilas nya lokaler, som totalt sett har en yta på 4 500 kvadratmeter. I inredningen ingår omkring 3 000 pallplatser och 500 plockplatser.

- Vi har skapat en mer flexibel och yteffektiv lagring genom att kombinera traditionella pallställ med rullställ och genomloppshyllor. Det ger en god överblick över alla tillgängliga artiklar och möjliggör snabbare orderplock med bättre ergonomi, säger Andreas Bergstrand, säljansvarig hos Bito Lagersystem.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Deras <nobr>e-handel</nobr> tar upp kampen mot branschens resursslöseri

Deras e-handel tar upp kampen mot branschens resursslöseri

"Vill inte vara ytterligare ett "slit och släng"-företag".

Annons
Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Annons
Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta