Sportamore dunkade hem E-handeln i Topp100

I går kväll var det dags för utdelning i Internetworlds årliga tävling Topp100. En tävling som gör det mycket svåra jobbet att utse Sveriges bästa sajter i 17 olika kategorier. På toppen i toppen stod Aftonbladet som tog hem Årets bästa sajt.

Internetworld utser även varje år den bästa e-handeln i sin tävling Topp100. Förra året kammade Byggmax hem priset. I år var det den omtalade nätbutiken Sportamore som gick hem med Årets bästa e-handelssajt.

– En sportbutik med en helt egen identitet. Sportamore har skapat en e-handelssajt som är grym på merförsäljning och inspiration. Här stannar vi länge och kollar in betydligt fler produkter än de vi kom dit för. Det gör uppenbarligen andra också att döma av den sociala närvaron på sajten som syns på ett föredömligt sätt. Sajten funkar riktigt bra i mobilen och utcheckningen är supersmidig, skriver Internetworld.

Annons

Vinnarna i de olika kategorierna utses av en expertjury men intill vinnaren finner vi även "Folkets röst" där läsarna själva fått rösta, och om de fick bestämma skulle nätbutiken Nelly tagit hem priset.

Även nätmat prisades

Sportamore var inte den enda e-handeln som dominerade en kategori i Topp100. Precis som förra året tog nämligen MatHem hem priset för Årets bästa matsajt.

– Mathem är svensk e-handel i sitt esse - och en sajt som gör livet lättare för alla som hellre gör något annat än att trängas i matbutiken en kulen måndagskväll, skriver Internetworld.

Spotify stod även för underhållningen i listan och nallade hem Årets bästa underhållningssajt.

 

Källa: Internetworld

Annons
Annons