Sportlala växlar upp med Team Sportias förre VD

Shoppingklubben för sport- och fritidsprodukter på nätet värvar Anders Edvardsson som ny Head of Partnerships.

Sportlala, som med sin affärsmodell påminner mer om Fyndiq än en traditionell e-handelssajt, lanserades under 2015. Flera gånger i veckan lägger man ut nya, tidsbestämda kampanjer med ett begränsat antal produkter från tillverkare och leverantörer, som sajtens medlemmar kan handla till kraftigt reducerade priser.

I slutet av förra året lockade man till sig 6 miljoner kronor i riskkapital med en nordisk expansion i sikte. För att lyckas ta nästa kliv plockar man nu in Team Sportias förre VD Anders Edvardsson som Head of Partnerships.

Annons

– Jag har själv sett hur mycket kapital sportbraschen binder överlager och hur långt efter många handlare ligger tekniskt. Teamet bakom Sportlala.se har stora planer och löser många av problemen som sportbranschen står inför, säger Anders Edvardsson.

Ska bli Nordens största outlet

Anders Edvardsson tog över VD-rollen på Team Sporta under 2013 med uppdraget att omvandla ett närmast konkursfärdigt Team Sportia till en väl fungerande verksamhet.

Under Edvardssons ledning har Sveriges tredje största sportkedja på kort tid utvecklats till ett ekonomiskt starkt bolag och med sin erfarenhet inom sportbranschen kommer han att vara till stor fördel för Sportlala.

– Vi är jätteglada över att Anders joinar teamet och utvecklar våra samarbeten med leverantörer. Vi jobbar redan med många av de stora i branschen och med Anders gedigna erfarenhet ska vi förändra standarden för outlets. Målet är att bli den största outleten i Norden och det naturliga valet för leverantörer när det kommer till att ventilera lager, säger Viktor Sellman, VD på Sportlala.

Annons