Annons

Storsatsar på sociala medier med e-handlare som influencer Teja Mulic

Storsatsar på sociala medier med e-handlare som influencer

2018-10-25 07:00

Växlar om från TV-reklam.

Det har på senare tid varit lite tystare om nätvaruhuset Shopping4Net, men det betyder knappast att bolaget har glömts bort av konsumenterna. Tvärtom tog sig företaget tidigare i år in på vår lista över Sveriges hundra största e-handlare.

LÄS ÄVEN: Sveriges 100 största e-handlare

Och sin placering på listan har Shopping4Net delvis sin marknadsföring att tacka för. Företaget, som säljer bland annat skönhetsprodukter och heminredning, har genom året lagt en del resurser på TV-reklam.

Annons
Annons

Passar själv in i målgruppen

Nu meddelar dock Shopping4Net att företaget byter fokus från TV-reklam till sociala medier. Som en del i det nya reklamprojektet har Shopping4Net anställt influencern Teja Mulic, som tidigare var vd för e-handelsföretaget Grand Parfymeri. Hos Shopping4Net får hon rollen som Social Media Manager.

- Jag ser fram emot att få vara kreativ och samarbeta med exklusiva varumärken i en webbshop där jag själv passar rakt in i målgruppen. Jag har en stark känsla att jag kan göra skillnad med min samlade erfarenhet, säger Teja Mulic i ett pressmeddelande.

"Kommer att tillföra det vi behöver"

Teja Mulic ska tidigare ha arbetat med allt från evenemangsplanering till aktivitet på sociala medier. Shopping4Nets förhoppning är att hon ska bidra till både mer trafik till sajten och ett ökat värde för kunderna.

- Vi är övertygade om att Teja med sin drivkraft och sitt engagemang kommer att kunna tillföra oss precis det vi behöver för att ta nästa steg i vår utveckling, säger Shopping4Nets marknadschef Mikael Brekh.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

Annons
Annons
App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Annons
Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Färre butiker och jobbtillfällen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta