Annons

Superlyft för Brothers e-handel: Oscararrsjo.com Oscar Arrsjö

Superlyft för Brothers e-handel: "Allt handlar om kärlek"

2018-10-11 10:00

"En stark laginsats av ett hungrigt och hjärtligt team".

I början av 2018 så meddelade modekoncernen RNB att de skulle utveckla butikskedjan Brothers, både på nätet och gällande butikerna. Kort därefter, i slutet av juni, så kunde Brothers rapportera att e-handeln vuxit med 95 procent för bolagets tredje kvartal (mars-maj).

LÄS ÄVEN: Brothers ökade e-handeln med 95 procent

Den starka e-handelstillväxten visar sig nu inte ha varit en slump för under det fjärde kvartalet så kan Brothers stoltsera med en ännu högre tillväxt.

Annons
Annons
- Onlineförsäljningen ökade med 118 procent i det fjärde kvartalet och utgjorde 5 procent av försäljningen i kvartalet, jämfört med 2 procent för föregående års kvartal, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Företaget har under perioden gjort flera stora förändringar. Bland annat har man sett över hemsidan, produktpresentationerna, närvaron i sociala medier och företagets lojalitetsprogram.

- Allt handlar om att ge kärlek. Ökningen är ett resultat av en stark laginsats av ett kompetent, hungrigt och hjärtligt team. Våra kunder förtjänar det bästa och vi är väldigt glada att i ännu större utsträckning kunna förse dem med det bemötande de förtjänar, oavsett om vi möts i någon av våra 70 butiker eller på nätet, säger e-handelschefen Oscar Arrsjö.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Slutade med Marketplace och lämnade Finland.

Annons
Annons
Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

De svenska konsumenterna får nöja sig med den 23:e.

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

Onlineshopping förenklar ofta vår vardag, men påverkar miljön på flera sätt.

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

Över 70 procent av e-handlarna sägs göra fel.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Välgörenheten goes <nobr>e-handel</nobr> - Swish spiken i kistan för bössan

Välgörenheten goes e-handel - Swish spiken i kistan för bössan

Flera miljarder via nätet.

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

E-handelföretagets kraftiga tillväxt kräver löpande investeringar.

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Litar på e-handeln.

Annons
Annons
Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

"Kommer mycket väl till pass i denna förändringsresa".

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Total utklassning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta