Annons

Superlyft för Brothers e-handel: Oscararrsjo.com Oscar Arrsjö

Superlyft för Brothers e-handel: "Allt handlar om kärlek"

2018-10-11 10:00

"En stark laginsats av ett hungrigt och hjärtligt team".

I början av 2018 så meddelade modekoncernen RNB att de skulle utveckla butikskedjan Brothers, både på nätet och gällande butikerna. Kort därefter, i slutet av juni, så kunde Brothers rapportera att e-handeln vuxit med 95 procent för bolagets tredje kvartal (mars-maj).

LÄS ÄVEN: Brothers ökade e-handeln med 95 procent

Den starka e-handelstillväxten visar sig nu inte ha varit en slump för under det fjärde kvartalet så kan Brothers stoltsera med en ännu högre tillväxt.

Annons
Annons
- Onlineförsäljningen ökade med 118 procent i det fjärde kvartalet och utgjorde 5 procent av försäljningen i kvartalet, jämfört med 2 procent för föregående års kvartal, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Företaget har under perioden gjort flera stora förändringar. Bland annat har man sett över hemsidan, produktpresentationerna, närvaron i sociala medier och företagets lojalitetsprogram.

- Allt handlar om att ge kärlek. Ökningen är ett resultat av en stark laginsats av ett kompetent, hungrigt och hjärtligt team. Våra kunder förtjänar det bästa och vi är väldigt glada att i ännu större utsträckning kunna förse dem med det bemötande de förtjänar, oavsett om vi möts i någon av våra 70 butiker eller på nätet, säger e-handelschefen Oscar Arrsjö.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

2
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

1
Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta