Annons

Superstarkt tredje kvartal för MatHem.se MatHem.se ökar kraftigt

Superstarkt tredje kvartal för MatHem.se

2015-10-26 16:16

Matbutiken MatHem.se ökar dubbelt så mycket som branschen i stort, enligt branschstatistik från Svensk Digital Handel.

Medan matbutikerna på nätet ökade med i snitt 35 procent under tredje kvartalet i år, kom MatHem.se upp i en ökning på hela 61 procent. Och hela 2015 har varit ett bra år för Mathem. Hittills i år har företaget vuxit med 72 procent jämfört med januari till september förra året.

- Försäljningen har varit fortsatt stark och under sommaren hade vi till exempel en fantastisk utveckling på våra leveranser med båt i Stockholms skärgård. Att handla sin mat på nätet är snart en del av vardagen för allt fler. Vi vet att vår höga kundnöjdhet där 9 av 10 kunder rekommenderar MatHem till sina vänner är drivkraften i vår tillväxt. En fortsatt hög kvalitet i vår tjänst och fokus på att ha nöjda kunder kommer att fortsätta driva vår utveckling i snabb takt, säger Tomas Kull, VD på MatHem.se.

Lösplock ökar mest

Enligt undersökningen D-food Index som är gjord av Svensk Digital Handel i samarbete med HUI Research sker tillväxten i branschen både inom färdiga middagslösningar och vanliga livsmedelsköp, ofta kallat lösplock. Allra snabbast växer lösplocksdelen, och det är inom den MatHem.se arbetar.

Annons
Annons
- Det här är inte längre något som de mer nyfikna testar. Alla som har ett behov att förenkla sin vardag, och slippa lägga tid och kraft på stormarknaden kommer att handla sin mat på nätet, säger Tomas Kull.

2014 omsatte MatHem.se nära 450 miljoner kronor.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons
MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Annons
19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta