Annons

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om Tony Gerasovski

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

2019-01-18 12:04

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

För drygt ett år sedan lanserade krögaren Tony Gerasovski sin ovanliga e-handelsidé. Han började nämligen sälja pizzabottnar till pizzasugna privatpersoner.

LÄS ÄVEN: Hans nya e-handel skickar pizzabottnen på posten

Tony berättar att hans e-handel rullade i gång och att han fick beställningar på sina pizzabottnar, men inte i stora mängder som han hade önskat. 

- Efterfrågan är svag skulle jag vilja påstå, dock förväntade jag mig det då livsmedel i denna form, som styckvara, kan vara något man hellre vill köpa i en butik eller direkt från en pizzeria. Vi vill dock utvärdera möjligheterna, för att hitta andra produkter från vår pizzafabrik som passar bättre för en e-handelslösning, säger Tony Gerasovski till Ehandel.se.

"Vågar prova sig fram"

Redan i början berättade e-handlaren att hans största utmaning skulle bli paketerings- och levereras biten, och jobbade hårt på att hitta den bästa lösningen.

Annons
Annons
- Det största hindret har varit logistiken. När vi lyckades nå leverans dagen efter, hände det att kunder inte plockade ut sin order från utlämningsstället. Eftersom att vi säljer färsk pizzabotten är hållbarheten fem dagar, och då är risken stor att den hinner utveckla mögel. Men vi lyckades lösa det med vakuumpackning, som klarade ytterligare 5 dagar, säger Tony Gerasovski.

Det andra hindret som Tony stötte på var fraktkostnaden, som ofta blev högre än själva produkten. Men under året har han utvärderat sina val, tänkt om och utvecklat sin produkt. 

- Vi har valt att jobba med mindre produkter som inte kräver frys- eller kyltransport. Vi har anpassat en kreativ lösning som kanske når en specifik målgrupp inom området. Vår ambition är att våga prova oss fram och driva innovativa lösningar för slutkonsumenter som älskar pizza.

Jobbar på sin andra produkt

Just nu jobbar de på att slutföra sin andra e-handelsprodukt, som är "Tony’s pizzakit".

- Tony’s pizzakit är just en kreativ lösning där hemmabagaren, får hem våra ingredienser för att skapa sin egna pizzadeg hemma. Den här produkten följer just vårt mål om att skapa en innovativ och enkel ingrediens-lösning där man endast behöver tillsätta vatten och olivolja. Vi ser att degämnen och degkit har varit populära på marknaden de senaste åren, men vi vill dock göra det på ett eget sätt. 

Det som är nytt för i år är att de ska bli 7-Elevens pizzaleverantör i april. 

- Det är en jätterolig affär för oss som vi ser fram emot. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta