Annons

Svensk butikskedja i konkurs: Victor Appelqvist

Svensk butikskedja i konkurs: "Medioker utveckling i de fysiska varuhusen"

2018-10-17 09:13

Men e-handeln sägs gå bra.

Lågpriskedjan Club Xprs har försatts i konkurs, något som Market ska ha varit först med att rapportera. Kedjan har fyra butiker i Sverige samt en aktiv e-handel. Och på nätet sägs det inte vara några större problem, utan det är den fysiska handeln som inte har levererat och i slutändan stjälpt konceptet.

- Onlineförsäljningen är bra och där ser vi att vi får till en bra dialog med kunderna och har en bra och väl fungerande plattform. Men utvecklingen i de fysiska varuhusen är medioker och går åt fel håll trots att vi arbetat med butiksupplevelsen och sortimentet, säger grundaren Victor Appelqvist till Habit.

"Ser potential i e-handeln"

Förra året ska bolaget ha gjort ett minusresultat på 34 miljoner och den utvecklingen har fortsatt fram tills i fredags, i förra veckan, då konkursen var ett faktum. Konkursförvaltaren hoppas nu hitta en köpare till Club Xprs och han ska speciellt se potential i företagets e-handel.

Annons
Annons
- Det är ett fantastiskt koncept och jag ser potential i det, inte minst i e-handeln. Vi hoppas naturligtvis på en fortsättning och att det drivs vidare, säger Martin Bergander på Wesslau Söderqvist Advokatbyrå i Borås.

Just nu pågår en utförsäljning av företagets varor. Vad som sedan händer med butikerna och e-handeln är ännu oklart. Företaget sägs sysselsätta ett 50-tal personer.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta