Svensk design poppar upp i Stockholm

I slutet av förra året öppnade Tictail en tillfällig butik i New York. Till helgen är e-handelsplattformen involverat i ett nytt butiksprojekt i Stockholm.

E-handelsplattformen Tictail lägger en hel del krut på den mobila handeln för tillfället, men man fortsätter ha en fot även i den fysiska världen. När Tictail tog klivet in i USA använde man sig bland annat av pop up-butiker i New York för att sprida ordet.

Nu är man involverat i ett nytt butiksprojekt, fast den här gången på hemmaplan. Till helgen slås nämligen portarna upp till STHLM POP, en ny konceptbutik i pop-up-format i hörnet Linnégatan/Nybergsgatan på Östermalm i Stockholm.

Annons

– Det är fantastiskt att se hur Tictail fortsätter att växa och ta nya former. Tictails mål har alltid varit att stödja varumärken att bygga företag genom onlineförsäljning - och att se hur folk dessutom hjälper varandra är grymt, säger Livia Moore, Community Manager på Tictail.

En återkommande plattform

Initiativtagare till konceptbutiken är smyckesdesignerna Caroline Hjerpe och Cecilia Kores som tillsammans med elva andra Tictail-butiker kommer att delta för att visa upp svensk design.

Totalt är det alltså 13 varumärken som säljer allt från kläder, accessoarer och smycken till porslin illustrationer och kaffe som kommer att samlas i den tillfälliga butiken som håller öppet 23-24 maj.

– Vi vill att detta ska bli en återkommande plattform för allmänheten att kunna upptäcka ny svensk design. Tanken med STHLM POP har jag haft länge men den blev starkare när jag deltog i Tictails Holiday Pop-Up i New York. Nu vill vi samla våra favoritvarumärken för att skapa en egen sådan upplevelse i Stockholm, säger Caroline Hjerpe.

 

Källa: WhatsUpSthlm
Foto: Caroline Hjerpe

Annons