Annons

Tinybuddys succéår: Louise och Tim Jansson

Tinybuddys succéår: "Ett ton hundgodis i köket"

2018-03-29 12:00

Ska nå 10 miljoner i år.

När Tim och Louise Jansson för drygt ett år sedan lanserade e-handeln Tinybuddy var tanken att den skulle fungera som en hobby med sidoinkomst under tiden som Louise pluggade på distans. Med sovrummet som lager tillbringade Louise dagarna med att packa order, medan Tim arbetade med IT på e-handelsföretaget Partykungen. På kvällarna hjälptes de åt att lägga upp nya produkter och att ordna med marknadsföringen via AdWords.

Från hobby till 10 miljoner på två år

Men innan paret visste ordet av tog försäljningen plötsligt fart, och att ha lagret i sovrummet fungerade inte längre. Tinybuddy, som säljer hundrelaterade produkter, hade då fått börja använda sig av hela huset. 

- Ganska snart hade vi saker i hela vårt 160 kvadratmeter stora hus. Nästan ett ton hundgodis i köket. Utanför huset i villaområdet kunde det stå tre lastbilar på rad från Schenker, DHL och posten. Härliga grannar som inte klagade hade vi i alla fall, skriver Tim i ett inlägg på Facebook. 

Nu är Tinybuddy inne på sitt andra år och omsättningen för året väntas komma upp i tio miljoner kronor. Tim har sagt upp sig från sitt ordinarie arbete för att istället jobba heltid med Tinybuddy, som i höst räknar med att vara 6-7 anställda.

"Har båda ett genuint hundintresse"

För Ehandel.se berättar Tim och Louise Jansson att idén till Tinybuddy kom när duon var i London och köpte julklappar till sina hundar. De tyckte inte att det fanns någon annan aktör som var inriktad på små och mellanstora familjehundar.

Annons
Annons
- Det finns en marknad, det märkte vi själv när vi letade produkter på nätet. Sedan har vi båda ett genuint hundintresse. Våra två egna hundar är lika stor del av familjen som oss själva och vi spenderar otroligt mycket tid med dem, både på jobbet och på fritiden, skriver Tim Jansson.

Vad beror det på, förutom hårt slit, att ni har nått den här försäljningsnivån?

- Det är det svårt att sätta fingret på. Men jag tror att en förutsättning för att lyckas är att ha ett genuint intresse för det man gör och att aldrig bli nöjd. Vi kompletterar varandra väl: Louise med sin kreativitet, produkt- och kundkännedom, känsla för design och noggrannhet och jag med den tekniska biten efter snart tio år som utvecklare och konsult i e-handelsbranschen.

"Just nu växer vi något enormt"

I tidigare artiklar på Ehandel.se har just djurrelaterade produkter beskrivits som en tuff bransch att befinna sig i. Men den typen av kommentarer är ingenting som oroar Gävleföretaget Tinybuddy.

- Man får bara se till att göra allt lite bättre än alla andra! skriver Tim.

Vad blir nästa steg för Tinybuddy?

- Det får framtiden utvisa . Just nu växer vi något enormt och vi är säkra på att det är en bra bit kvar på resan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta