Annons

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30% E-handelssuccé med lotteri

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

2018-08-15 15:30

"Försöker tänka utanför boxen".

För varje beställd toner får kunden även en trisslott. Det upplägget valde Tonerlagret när det i förra veckan skulle ställas till med en endagskampanj för att fira företagets nya responsiva sajt.

LÄS ÄVEN: Införde responsiv sajt - firar med trisslotter till kunderna

"En flygande start"

Och det var utan tvekan både en och annan som behövde ny toner - alternativt kände att turen var med dem - just den aktuella dagen. Hos Internetgruppen i Karlstad, som numera äger Tonerlagret, fick personalen nämligen skicka ut flera hundra lotter till sina väntande kunder.

- Vi är nöjda med att kicka igång efter semestern och få en flygande start, sammanfattar Johan Starck, vd på Internetgruppen Karlstad, i ett mejl till Ehandel.se.

Hur mycket sålde ni jämfört med en vanlig dag?

Annons
Annons
- I runda slängar cirka 20 till 30 procent mer än en vanlig arbetsdag.

Inga nya Trissmiljonärer bland kunderna

Men även om en del kunder ska ha hört av sig till Tonerlagret för att uttrycka uppskattning för kampanjen, så ska storvinsterna ha uteblivit. Inga 25 000 i månaden i 25 år, med andra ord.

LÄS ÄVEN: E-handlare skrapade hem Trissvinst på 5 miljoner i TV4

Ska ni göra liknande kampanjer igen?

- Ja, vi kör löpande lite olika kampanjer. Vi försöker ha något extra en eller två gånger i månaden, så som Triss eller något välgörenhetsändamål eller en ren procent-rabattsats. Vi försöker tänka utanför boxen, så det kommer andra kampanjer i höst att ha koll på i vårt nyhetsbrev, lovar Johan Starck.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta