Annons

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30% E-handelssuccé med lotteri

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

2018-08-15 15:30

"Försöker tänka utanför boxen".

För varje beställd toner får kunden även en trisslott. Det upplägget valde Tonerlagret när det i förra veckan skulle ställas till med en endagskampanj för att fira företagets nya responsiva sajt.

LÄS ÄVEN: Införde responsiv sajt - firar med trisslotter till kunderna

"En flygande start"

Och det var utan tvekan både en och annan som behövde ny toner - alternativt kände att turen var med dem - just den aktuella dagen. Hos Internetgruppen i Karlstad, som numera äger Tonerlagret, fick personalen nämligen skicka ut flera hundra lotter till sina väntande kunder.

- Vi är nöjda med att kicka igång efter semestern och få en flygande start, sammanfattar Johan Starck, vd på Internetgruppen Karlstad, i ett mejl till Ehandel.se.

Hur mycket sålde ni jämfört med en vanlig dag?

Annons
Annons
- I runda slängar cirka 20 till 30 procent mer än en vanlig arbetsdag.

Inga nya Trissmiljonärer bland kunderna

Men även om en del kunder ska ha hört av sig till Tonerlagret för att uttrycka uppskattning för kampanjen, så ska storvinsterna ha uteblivit. Inga 25 000 i månaden i 25 år, med andra ord.

LÄS ÄVEN: E-handlare skrapade hem Trissvinst på 5 miljoner i TV4

Ska ni göra liknande kampanjer igen?

- Ja, vi kör löpande lite olika kampanjer. Vi försöker ha något extra en eller två gånger i månaden, så som Triss eller något välgörenhetsändamål eller en ren procent-rabattsats. Vi försöker tänka utanför boxen, så det kommer andra kampanjer i höst att ha koll på i vårt nyhetsbrev, lovar Johan Starck.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta