Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

För varje beställd toner får kunden även en trisslott. Det upplägget valde Tonerlagret när det i förra veckan skulle ställas till med en endagskampanj för att fira företagets nya responsiva sajt.

LÄS ÄVEN: Införde responsiv sajt - firar med trisslotter till kunderna

Annons

"En flygande start"

Och det var utan tvekan både en och annan som behövde ny toner - alternativt kände att turen var med dem - just den aktuella dagen. Hos Internetgruppen i Karlstad, som numera äger Tonerlagret, fick personalen nämligen skicka ut flera hundra lotter till sina väntande kunder.

- Vi är nöjda med att kicka igång efter semestern och få en flygande start, sammanfattar Johan Starck, vd på Internetgruppen Karlstad, i ett mejl till Ehandel.se.

Hur mycket sålde ni jämfört med en vanlig dag?

- I runda slängar cirka 20 till 30 procent mer än en vanlig arbetsdag.

Inga nya Trissmiljonärer bland kunderna

Men även om en del kunder ska ha hört av sig till Tonerlagret för att uttrycka uppskattning för kampanjen, så ska storvinsterna ha uteblivit. Inga 25 000 i månaden i 25 år, med andra ord.

LÄS ÄVEN: E-handlare skrapade hem Trissvinst på 5 miljoner i TV4

Ska ni göra liknande kampanjer igen?

- Ja, vi kör löpande lite olika kampanjer. Vi försöker ha något extra en eller två gånger i månaden, så som Triss eller något välgörenhetsändamål eller en ren procent-rabattsats. Vi försöker tänka utanför boxen, så det kommer andra kampanjer i höst att ha koll på i vårt nyhetsbrev, lovar Johan Starck.

Annons

Annons