Annons

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

2017-06-07 11:16

"Bidrar till vår försäljning och stärker butiksupplevelsen".

Stora pekskärmar i butik är uppenbarligen det nya svarta. Göteborgsföretaget Touchtech skördar den ena detaljhandelskedjan efter den andra. Twilfit följer nu efter MQ, Joy och Eton i att installera jätteskärmar i butikerna. Stora touchskärmar som givetvis ska hjälpa kunderna att handla mer via e-handel.

- Jag ser flera bra möjligheter med att ha Touchtechs e-handelslösning i våra butiker. Förutom att den bidrar till vår försäljning, stärker vi butiksupplevelsen genom att erbjuda våra kunder att shoppa online från alla våra varumärken och kollektioner även i butik, säger Fabiola Wikström, e-handelschef på Twilfit.

Ehandel.se fick nyligen en demonstration av Touchtechs teknik och det snabba gränssnittet, som verkar locka nya kunder, ska bland annat bero på en lösning som sparar allt innehåll lokalt, så att en skakig Internet-lina inte ska påverka shoppingupplevelsen.

"Visar en förståelse för butiksförsäljning"

Grundprincipen i att erbjuda e-handel via stora skärmar i butikerna är förstås att utöka utbudet till det e-handeln har att erbjuda, vilket oftast är mycket större än den fysiska butikens. Likaså kan butikspersonalen använda skärmarna som ett säljverktyg och behålla kunder som kanske vill ha en annan färg eller storlek än det som finns på lager.

Annons
Annons
- Skärmarna är enkla att använda och passar bra in i våra butiker, och vår personal känner sig trygg med att använda dem. Touchtech visar med sin lösning en förståelse för butiksförsäljning och från ett kundperspektiv att digital handel ska gå smidigt, säger Fabiola Wikström.

LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

"Vi har en tydlig position som en kvalitetsspelare gentemot våra konkurrenter".

Annons
Annons
Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Annons
Annons

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta