Annons

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

2017-06-07 11:16

"Bidrar till vår försäljning och stärker butiksupplevelsen".

Stora pekskärmar i butik är uppenbarligen det nya svarta. Göteborgsföretaget Touchtech skördar den ena detaljhandelskedjan efter den andra. Twilfit följer nu efter MQ, Joy och Eton i att installera jätteskärmar i butikerna. Stora touchskärmar som givetvis ska hjälpa kunderna att handla mer via e-handel.

- Jag ser flera bra möjligheter med att ha Touchtechs e-handelslösning i våra butiker. Förutom att den bidrar till vår försäljning, stärker vi butiksupplevelsen genom att erbjuda våra kunder att shoppa online från alla våra varumärken och kollektioner även i butik, säger Fabiola Wikström, e-handelschef på Twilfit.

Ehandel.se fick nyligen en demonstration av Touchtechs teknik och det snabba gränssnittet, som verkar locka nya kunder, ska bland annat bero på en lösning som sparar allt innehåll lokalt, så att en skakig Internet-lina inte ska påverka shoppingupplevelsen.

"Visar en förståelse för butiksförsäljning"

Grundprincipen i att erbjuda e-handel via stora skärmar i butikerna är förstås att utöka utbudet till det e-handeln har att erbjuda, vilket oftast är mycket större än den fysiska butikens. Likaså kan butikspersonalen använda skärmarna som ett säljverktyg och behålla kunder som kanske vill ha en annan färg eller storlek än det som finns på lager.

Annons
Annons
- Skärmarna är enkla att använda och passar bra in i våra butiker, och vår personal känner sig trygg med att använda dem. Touchtech visar med sin lösning en förståelse för butiksförsäljning och från ett kundperspektiv att digital handel ska gå smidigt, säger Fabiola Wikström.

LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Men resultatet försämrades rejält.

Annons
Annons
Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Över en miljard dollar i vinst.

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Ska öka försäljningen offline.

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

"Hanteringen har i allt väsentligt fungerat enligt plan".

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nya EU-kravet: Mer transparens hos <nobr>e-handlarna</nobr>

Nya EU-kravet: Mer transparens hos e-handlarna

Ska vara tydligt varför produkter rankas som de gör.

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

Ska nå stora delar av Sverige.

Elevens nya VD:

Elevens nya VD: "Rätt sortiment hellre än brett sortiment"

Har anlitat varumärkesbyrå och riktar in sig mot ny målgrupp.

Annons
Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Eivy söker:

Eivy söker Brand Markering Manager

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta