Annons

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

2017-06-07 11:16

"Bidrar till vår försäljning och stärker butiksupplevelsen".

Stora pekskärmar i butik är uppenbarligen det nya svarta. Göteborgsföretaget Touchtech skördar den ena detaljhandelskedjan efter den andra. Twilfit följer nu efter MQ, Joy och Eton i att installera jätteskärmar i butikerna. Stora touchskärmar som givetvis ska hjälpa kunderna att handla mer via e-handel.

- Jag ser flera bra möjligheter med att ha Touchtechs e-handelslösning i våra butiker. Förutom att den bidrar till vår försäljning, stärker vi butiksupplevelsen genom att erbjuda våra kunder att shoppa online från alla våra varumärken och kollektioner även i butik, säger Fabiola Wikström, e-handelschef på Twilfit.

Ehandel.se fick nyligen en demonstration av Touchtechs teknik och det snabba gränssnittet, som verkar locka nya kunder, ska bland annat bero på en lösning som sparar allt innehåll lokalt, så att en skakig Internet-lina inte ska påverka shoppingupplevelsen.

"Visar en förståelse för butiksförsäljning"

Grundprincipen i att erbjuda e-handel via stora skärmar i butikerna är förstås att utöka utbudet till det e-handeln har att erbjuda, vilket oftast är mycket större än den fysiska butikens. Likaså kan butikspersonalen använda skärmarna som ett säljverktyg och behålla kunder som kanske vill ha en annan färg eller storlek än det som finns på lager.

Annons
Annons
- Skärmarna är enkla att använda och passar bra in i våra butiker, och vår personal känner sig trygg med att använda dem. Touchtech visar med sin lösning en förståelse för butiksförsäljning och från ett kundperspektiv att digital handel ska gå smidigt, säger Fabiola Wikström.

LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Nu skänker de pengarna till ett sjukhus för traumatiserade kvinnor i Kongo.

Annons
Annons
Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Satsar på att dubbla till 4 miljoner kronor i omsättning inom det närmsta året.

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

15 procent av personalstyrkan får lämna företaget.

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Importörer ska nu ges chans att bevisa att deras leksaker uppfyller kraven.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hotas av konkurs - har kvar Trygg <nobr>E-handel</nobr>

Hotas av konkurs - har kvar Trygg E-handel

Svensk Digital Handel bedömer Teknikmagasinets finansiella status som god trots att företaget har försatts i rekonstruktion.

1
Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

IKEA är inte ensamma om att vidga sina vyer.

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Även returer ska kunna hämtas upp i bakluckan.

Annons
Annons
Handelsministern:

Handelsministern: "Jag är missnöjd med hur sakta det går"

Sveriges EU- och handelsminister Ann Linde vill att Sverige driver på för nya handelsregler som är bättre anpassade för e-handeln.

Coops nya darkstore är igång

Coops nya darkstore är igång

100 plockare arbetare med att plocka ihop kundernas e-handelsorder.

Axfood-företag får ny VD

Axfood-företag får ny VD

Jonas Ragnhage återvänder till koncernen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Conrad.se söker:

Kundtjänstmedarbetare med intresse för teknik sökes

Rapunzel of Sweden söker:

Social Digital Manager

Lasingoo Sverige AB söker:

Produktägare

Röhnisch Sportswear AB söker:

WEB CONTENT COORDINATOR

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem