Annons

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

2017-06-07 11:16

"Bidrar till vår försäljning och stärker butiksupplevelsen".

Stora pekskärmar i butik är uppenbarligen det nya svarta. Göteborgsföretaget Touchtech skördar den ena detaljhandelskedjan efter den andra. Twilfit följer nu efter MQ, Joy och Eton i att installera jätteskärmar i butikerna. Stora touchskärmar som givetvis ska hjälpa kunderna att handla mer via e-handel.

- Jag ser flera bra möjligheter med att ha Touchtechs e-handelslösning i våra butiker. Förutom att den bidrar till vår försäljning, stärker vi butiksupplevelsen genom att erbjuda våra kunder att shoppa online från alla våra varumärken och kollektioner även i butik, säger Fabiola Wikström, e-handelschef på Twilfit.

Ehandel.se fick nyligen en demonstration av Touchtechs teknik och det snabba gränssnittet, som verkar locka nya kunder, ska bland annat bero på en lösning som sparar allt innehåll lokalt, så att en skakig Internet-lina inte ska påverka shoppingupplevelsen.

"Visar en förståelse för butiksförsäljning"

Grundprincipen i att erbjuda e-handel via stora skärmar i butikerna är förstås att utöka utbudet till det e-handeln har att erbjuda, vilket oftast är mycket större än den fysiska butikens. Likaså kan butikspersonalen använda skärmarna som ett säljverktyg och behålla kunder som kanske vill ha en annan färg eller storlek än det som finns på lager.

Annons
Annons
- Skärmarna är enkla att använda och passar bra in i våra butiker, och vår personal känner sig trygg med att använda dem. Touchtech visar med sin lösning en förståelse för butiksförsäljning och från ett kundperspektiv att digital handel ska gå smidigt, säger Fabiola Wikström.

LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem