Wellstreet med på tåget när Rêve plockar in nya miljoner

Shoppingappen tar in 5 miljoner kronor från tidigare investerare och e-handelsspecialisterna Wellstreet.

Reve, som vill samla alla populära varumärken, e-handlare och konsumenter i sin app, har sedan lanseringen 2014 lockat till sig mer än 155 000 användare. Enligt Reve själv har man sedan starten fått var tredje svensk kvinna mellan 15 och 25 år att ansluta sig till tjänsten som idag indexerar över 2 miljoner produkter.

2014 gick Optimizer Invest och Almi Invest in som delägare i bolaget efter en investering på 3,3 miljoner kronor, och nu är det dags att skjuta till ytterligare lite pengar. Den här gången finns även investeringsbolaget Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, med på ett hörn.

Annons

– Med Wellstreets kunskap och erfarenhet inom handelns ekosystem, kommer vi att accelerera Reves tillväxt på alla fronter. Vi har en offensiv tillväxtplan som vi nu kommer att realisera genom ytterligare satsningar på marknadsföring och ett utökat team. Vi är bara i början på vår resa, säger Josep Nolla, grundare och VD för Reve.

"Är ett skolboksexempel"

Totalt rör det sig om en investering på cirka 5 miljoner kronor och förutom nytt kapital får man med Wellstreet, som i april gjorde sin första investering inom e-handel, även tillgång till en hel del kunskap inom e-handelsbranschen.

– I våra ögon är Reve ett skolboksexempel på hur en bra investeringsmöjlighet ser ut. Reve realiserar det som vi tror är framtiden inom e-handel där personalisering är ledordet för att nå ökad kundlojalitet. Reve är en magiskt bra plattform där varumärken kan leverera sina kärnvärden och produkter direkt till de mest dedikerade konsumenterna, säger Mikael Wintzell, medgrundare till Wellstreet.

Annons