Winefinder guidar Bordeaux-älskarna på Facebook

Årets primörkampanj har nyss startat i Bordeaux, och med ett stort intresse för årgången, vill Winefinder guida vinköparna från frontlinjen.

Primörkampanjen för Bordeaux 2015 är igång och en enig expertkår hyllar årgången som den tveklöst bästa sedan 2010-årgången. Ett betyg som innebär att intresset för årgången är stort.

Även här hemma i Sverige är många nyfikna på vad årgången har att erbjuda och på plats att prova hundratals viner finns Winefinders Wine Team. E-handlaren kan konstatera att efterfrågan är dubbelt så stor som förra året och har därför lanserat en separat Facebookgrupp för Bordeauxälskare, Allt om Bordeaux 2015.

Annons

Hinner inte med i svängarna

Rätt använt kan Facebook vara ett ypperligt sätt för e-handlare att nå sin målgrupp och med Facebookgruppen vill Winefinder göra det enkelt för alla som vill ha förstahandsinformation om de Bordeaux-viner som släpps under primörkampanjen.

– När primörkampanjen startat släpps vinerna i rask takt och många vinköpare hinner inte med i svängarna. Då många av våra kunder är aktiva på Facebook kan man nu även där få uppdaterad information så snart ett vin släpps säger Ole Nielsen, grundare och VD på Winefinder.

Annons