Zalando tar skönhetssatsningen ut på gatan – öppnar fysisk butik

"Zalando Beauty Station" lanseras imorgon.

För snart ett år sedan meddelade Zalando att de efter några framgångsrika år i modebranschen även skulle ta sig an skönhetsbranschen.

Med målet att omsätta en miljard euro bara i Norden, gav de sig i kast med att utveckla sitt sminksortiment.

Annons

LÄS ÄVEN: Zalando storsatsar på skönhetsprodukter

160 kvadrat skönhet öppnar i Berlin

Nu tar de skönhetssatsningen ut på gatan och öppnar en fysisk butik i Berlin, närmare bestämt i stadsdelen Mitte. Med start imorgon öppnar portarna till den 160 kvadratmeter stora Zalando Beauty Station, där flera kända skönhetsmärken kommer att säljas.

- Vi är glada att meddela att Estée Lauder, MAC Cosmetics, Clinique, Estée Lauder och Origins kommer att lansera tillsammans med oss, både online och offline den 28 juli. Detta är ett stort steg för Zalando och vår nya skönhetskategori. Med dessa väletabelrade märken som partners kan vi förbättra vårt skönhetssortiment ännu mer för våra kunder, säger Claudia Reth, vice president för specialkategorierna Premium Beauty och Kids, i ett pressmeddelande.

Under gårdagen ska ett förhandsevent ha hållits, där en rad influencers ska ha bjudits in till att testa och uppleva den nya affären.

Omnikanalstrategi ska nå millennials

Totalt kommer butiken vid öppningen att innehålla 53 varumärken, “en spännande testplattform för lanseringar” och förstås möjligheten att få diverse skönhetstips från olika experter. Den som vill ska kunna få både en sminkning och en nagelbehandling.

-  Konsumenternas förväntningar och shoppingbeteenden förändras ständigt. Vår omnikanalstrategi syftar till att nå millennial-konsumenter var och när de gillar att shoppa, säger Eric Daugan, Vice President Digital Commerce & Marketing EMEA på Estée Lauder.

Hittills ska skönhetssegmentet i Zalandos e-handel vara uppe i 150 olika märken och nästan 5000 produkter.

Annons
Annons