Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

I slutet av september rullas varumärket A-Z ut på tio nya online-marknader.

I juni lanserade Zlatan Ibrahimovic, tillsammans med norska Varner, sitt nya klädmärke A-Z. Varumärket lanserades inledningsvis på elva online-marknader, däribland Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, England, Spanien, Italien och Österrike.

Enligt företaget har försäljningen gått på högvarav, särskilt i Skandinavien och Storbritannien, och nu meddelar A-Z att det är dags att rulla ut varumärket på ytterligare 10 europeiska marknader.

Annons
Annons

– Vi är bara i början av vår resa och vi lär oss nya saker varje dag. Det handlar om att inte låta framgången sakta ner oss och att alltid vara på tårna, säger Knut-Erik Kollberg, VD för Varner Ibrahimovic.

Öppnar upp sajten i veckan

Den 28 september kommer det därmed även att bli möjligt för kunder i Polen, Belgien, Grekland, Rumänien, Ungern, Tjeckien, Irland, Kroatien, Portugal och Bulgarien att shoppa Zlatans kläder på A-Z.com.

– Vi har fått väldigt mycket positiv feedback från våra kunder och vi vet att det finns en hel del där ute som väntar på att A-Z ska lanseras på deras marknad. För några av dem är väntan äntligen över, säger Jens Bonesmo, CMO Varner Ibrahimovic.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!