Annons

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

2014-04-09 09:17

Den svenska skjorttillverkaren Eton satsar vidare på sina nyligen lanserade e-handel. Från och med idag kan även amerikanska, kanadensiska och norska kunder shoppa sina Eton-skjortor och accessoarer på nätet.

Sommaren 2013 sjösatte Eton sin nya webbshop och idag säljer företaget över hela Europa med Sverige, Storbritannien och Tyskland som största online marknader. Nu har man har man öppnat upp skjortförsäljningen för ytterligare tre länder, nämligen USA, Kanada och Norge.
– Det är ett strategiskt steg för Eton, då vi nu kan erbjuda e-handel på alla våra huvudmarknader och därmed ge kunderna möjlighet att kunna köpa hela vårt sortiment online. Vi satsar också starkt på inspiration riktad till män som är genuint intresserade av herrmode i yppersta världsklass, säger Fredrik Appelqvist, Retail Director på Eton.

Ryssland och Asien nästa

I Nordamerika säljs mer än 200 000 skjortor varje år via återförsäljare, shop-in-shops och egna butiker. Marknaden är Etons största och företaget ser en stor potential inom det snabbt växande e-handelssegmentet.

När Nordamerika fungerar som företaget vill, kommer man att öppna upp för ytterligare marknader där Ryssland och Asien ligger nära till hands.
– Vi har valt att öppna webbshop i Nordamerika och Norge eftersom de är viktiga marknader för företaget i stort. Framförallt i USA och Kanada ser vi en enorm tillväxt. Trots att frakten till Nordamerika är komplicerad överväger fördelarna med att lansera webbshop. Norge är i likhet med Sverige en marknad där slutkunderna känner oss väl och det är självklart viktigt att vi täcker Norden som historiskt varit väldigt framgångsrikt, säger Fredrik Appelqvist.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta