Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Dibs ur funktion?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99066
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Har nu under 2 dagars tid stora problem med dibs:
    The administration module is down for maintenance.
    We apologize for the inconvenience
    DIBS Support :confused:

    Någon mer som har samma problem?

    #154751
    Parvelito
    Deltagare

    Ja, alla har det problemet. Det blir en hel del problem för främst hyrshoppar men kanske också en och annan modul för olika open source som inte får ett OK tillbaka från DIBS, och därmed inte markerar beställningen som klar att skicka. Det lär också ha varit en del strul med kommunikationen så att vissa fått felmeddelanden om att betalningen inte gått igenom och därför betalat både två och tre gånger.

    Mycket irriterande och det skapar en massa kundtjänstärenden.

    #154752
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Tack för snabb info :) De flesta ordrar är fakturor just nu så det verkar som att kortalterantivet inte fungerar så bra vid köp. Har dock inga avbrutna kortköp – och det brukar det ju vara några om dagen. Då är det bara att hoppas att de löser problemet snart!

    #154753
    Rosahuset
    Deltagare

    Fick precis detta mail:
    For DIBS Admin users: Some payments are going through but some might experience time-outs on valid payments. DIBS Payment Window will be offline until 24:00. DIBS Administration is currently offline

    Betyder det att det är helt stopp tills 24.00?
    I sådana fall är det lika bra att ta bort det alternativet för kunderna.

    #154755
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Har inte fått en dibsorder eller kommit in på administrationen sedan 13…

    #154756
    Sabbacus
    Deltagare

    Dibs har haft driftstörningar sedan igår kl 10.

    #154776
    kalsonger
    Deltagare

    Jag har också haft problem med störningar från Dibs. Väljer man kortbetalning så blir det helt tomt på skärmen man kommer inte fram för att knappa in sina kortuppgifter. Jag kan se att det är många kunder som har försökt att betala med kort och när det inte fungerar så gör de inget mer försök. Förlorade pengar och kunder inte roligt. Tycker ofta att jag får mail från Dibs att det är driftstörningar under korta perioder men de brukar inte vara så här länge.

    #154780
    Sabbacus
    Deltagare

    Driftstatus

    Uppe i 46 timmar nu.

    #154781
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Avaktiverade dibsbetalningar “Payments are going through as normal” stämmer inte för mig – orderingången har rasat. Har inte fått ett enda mail från dibs. Annars brukar det komma några per vecka om driftstörningar som jag aldrig märkt av. Hoppas det hjälper…

    #154882
    fraolsmae
    Deltagare

    “Payments are going through as normal” stämmer inte. Har måttet bruka Paypal då bara några betalningar “går igenom” med Dibs.

    Har räknad snabbt igenom vad vi har förlorat på Payson, swea och Dibs kortbetalnings system sista 10 mnd, och det är skrämmande stora belopp.

    Kanske på tide och göra som nordicLenses gör, köra bara med faktura….

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.