Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Dibs ur funktion?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #154951
    Parvelito
    Deltagare

    Helgen har passerat och DIBS rivstartar måndagen med att skicka ut nya mail med innebörden att de fortfarande har samma problem. Deras system är sega som sirap, admin stängs ned, betalningar får time-out, de startar om sina servrar och kundernas tålamod prövas verkligen.

    #154954
    Rosahuset
    Deltagare

    Jag har nu stängt ner Dibs tills dom får någon ordning.
    Kör nu enbart på faktura.
    Så vi får hoppas att det löser sig under dagen.

    #154958
    PatrikW
    Deltagare

    Det är riktigt tröttsamt med DIBS. Man undrar hur deras system ser ut. Skulle vi koda något fel på vår sida är vi snabba med att rulla tillbaka till den senaste versionen som fungera felfritt. När dom nu är så pass stora som dom är skall dom inte behöva maila ut säga att dom har en uppdatering mitt i natten. Där skall vara en speglad server som tar hand om det till den andra är uppdaterad. Där är så många frågetecken att man blir mörkrädd.

    #154966
    Tina
    Medlem

    Ja, det är verkligen tröttsamt! Det är inte alla kunder som orkar testa sjuttioelva gånger för att få igenom en order. Känns som vi har tappat massor!

    Vi har tagit bort fakturaavgiften och försöker styra kunderna till SveaWebPay istället.
    Tyvärr blir det ju en del Paypal-order också och deras avgifter är ju inte precis roliga :-(

    #154968
    Bjorn
    Deltagare

    Det är pinsamt dåligt av DIBS detta. Håller på att byta ut DIBS i en kunds nätbutik nu.

    #155077
    Lastbryggan
    Deltagare

    Och idag kom fakturan i mejlen från Dibs…
    > Kära Kund,
    > Periodens faktura från DIBS
    > Med vänliga hälsningar
    > DIBS Payment Services AB (publ)
    > Mail: ekonomi@dibs.se

    Kan säga att detta mejl föranledde följande svar.
    (Hoppas att det är fler än jag som följer detta exempel och mejlar dom.)
    Hej,
    Att ni kan med att ta ut en månadsavgift för November har jag mycket svårt att förstå med tanke de stora problem ni har haft, i synnerhet den senaste veckan. Det känns som att jag borde skicka er en faktura på all utebliven försäljning i stället… Att det är tekniska problem kan jag förstå men att ha mage att fakturera en full månad… Ni borde skämmas.

    #155082
    dunken
    Deltagare

    Är det okej att kopiera rakt av ? =)

    Är så förbannat trött på det nu så jag kräks. Allt man inte ens kan göra något på admin sidorna gör det hela mycket värre.

    #155088
    Tina
    Medlem

    Skickade ett surt mail till dem precis. Är rätt trött på att det är problem var och varannan månad (alltid precis efter lön…)

    #155092
    dunken
    Deltagare

    Tycker det är problem hela tiden. Mailen är full från eras avbrott hela tiden. Men har också mailat och klagat nu. Ska bli spännande vad dom säger =)

    #155094
    Runns.se
    Deltagare

    Mycket dåligt, och admin funkar fortfarande inte… ska också skicka ett klagomail och uppmanar alla andra att göra det med.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.