Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Vilket bokföringsprogram? (Mac och webshop)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96543
    Missorange
    Deltagare

    Jag är i uppstarten av en webshop och nu är det dags att välja bokföringsprogram…. Det är en djungel! Jag är inte helt okunnig i redovisning, men långt ifrån duktig. Det ska vara enkelt och funktionellt. Jag tycker SpeedLedger och Iordning verkar vara intressanta. Har ni tips/erfarenheter?
    Tack på förhand!!!

    #127884
    Tomas
    Deltagare
    #127885
    MrTrib
    Deltagare

    Jag tycker iOrdning är ett väldigt billigt, smidigt och enkelt program. Det är väldigt mycket Mac vilket ju bara är en fördel att arbeta i. Hur det ser ut med kopplingar till en webshop kan jag inte svara på men jag gissar att det inte finns något klart på förhand – vilket ju är en nackdel. Jag har också testat Fortnox vilket inte föll mig i smaken öht.

    #127888
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag använder speedledgers ebokföring hos swedbank. Jag är supernöjd

    #127897
    Skogstrollet
    Deltagare

    @Missorange 25247 wrote:

    Jag är i uppstarten av en webshop och nu är det dags att välja bokföringsprogram…. Det är en djungel! Jag är inte helt okunnig i redovisning, men långt ifrån duktig. Det ska vara enkelt och funktionellt. Jag tycker SpeedLedger och Iordning verkar vara intressanta. Har ni tips/erfarenheter?
    Tack på förhand!!!

    Vi kör, liksom Kodmyran, med Speedledgers bokföringsystem i Swedbank. Mycket angenämt med den automagiska konteringen. Nackdelen är att det än så länge bara fungerar på ett bankkonto. Så för vår del blir det ändå några konton som måste konteras manuellt.

    Vet inte om det är en bugg eller working as intended, men vi blir titt som tätt utloggade från bokföringsverktyget i samband med att vi blir utloggade från internetbanken efter en kvarts inaktivitet i internetbanken (ibland spelar det ingen roll om vi faktiskt är aktiva där eller inte, vi blir utloggade ändå). Kan vara lite enerverande emellanåt, men överlag är vi nöjda.

    #128077
    Missorange
    Deltagare

    Tack för svaren! Det lutar åt SpeedLedger :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.