Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Faktura 2012

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97119
    Prix
    Deltagare

    Har ni ändrat texten på era fakturor till “Godkänd för F-skatt” ?? :)

    #133672
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej men det ska man göra. Men i med att våra fakturor bara kommer från Svea så är det grönt hoppas jag:rolleyes:

    @Prix 31716 wrote:

    Har ni ändrat texten på era fakturor till “Godkänd för F-skatt” ?? :)

    #133675
    Macondax
    Deltagare

    Absolut.
    Dock inte av egen kraft, utan detta skedde i samband med uppdateringen av bokföringsprogrammet (Visma Enskild Firma).

    #133684
    Prix
    Deltagare

    Det är bra! För jag var rädd att det var jag som förstått det hela fel eftersom ingen har ändrat på fakturorna jag tagit emot. Ex. Tradera, där varken fakturorna som jag skapar i Sellertool har blivit ändrade eller på fakturan jag fick från Tradera den 1/1.

    #133690
    Joel
    Deltagare

    Vad handlar detta om? Kan någon förklara? :)

    #133696
    nmn
    Deltagare

    @Prix 31716 wrote:

    Har ni ändrat texten på era fakturor till “Godkänd för F-skatt” ?? :)

    Naturligtvis, gjordes på morgonen den 2/1. Om alla förordningar vore lika enkla att leva upp till :-)

    #133697
    Parvelito
    Deltagare

    @Joel 31738 wrote:

    Vad handlar detta om? Kan någon förklara? :)

    Det är den nya skatteförfarandelagen som stipulerar att det numera skall stå “Godkänd för F-skatt” på alla affärsdokument istället för “Innehar F-skattsedel”. Jag vågar inte fundera över hur många arbetstimmar man lagt ned på den förändringen, men de skall ju ha något att göra i Stockholm också…

    #133698
    Majsan
    Deltagare

    @Joel 31738 wrote:

    Vad handlar detta om? Kan någon förklara? :)

    Nya skatteförfarandelagen som trädde i kraft 2012-01-01.

    Det innebär bland annat att texten Innehar F-skattebevis på dina dokument, till exempel offert, order, beställning och faktura, behöver ändras till Godkänd för F-skatt.

    #133699
    Joel
    Deltagare

    Jaha, oj det var som tusan! Ska se till så att det står rätt i vår dokument då :)

    #133703
    Prix
    Deltagare

    @Parvelito 31744 wrote:

    Det är den nya skatteförfarandelagen som stipulerar att det numera skall stå “Godkänd för F-skatt” på alla affärsdokument istället för “Innehar F-skattsedel”. Jag vågar inte fundera över hur många arbetstimmar man lagt ned på den förändringen, men de skall ju ha något att göra i Stockholm också…

    Tänk om man kunde få betalt för att hitta på massa sånt. Undrar om det var dem som inte förstod nuvarande text så de ville förtydliga?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.