Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Faktura 2012

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #133707
    Lastbryggan
    Deltagare

    Sitter och betalar lite fakturor nu varav 7st är från svenska företag och fakturadatum efter årsskiftet.
    Ingen av dessa har ändrat sina texter och då pratar vi ändå ganska stora företag som Boxon, Cafebar, Dibs m.fl.

    #133709
    Tomas
    Deltagare

    @Prix 31750 wrote:

    Tänk om man kunde få betalt för att hitta på massa sånt. Undrar om det var dem som inte förstod nuvarande text så de ville förtydliga?

    http://www.accountfactory.com/blog/ny-text-pa-din-faktura-godkand-for-f-skatt/

    #133765
    Sebbo
    Deltagare

    Uppdaterade texten i systemet idag.

    Nåt annat nytt man ska tänka på?

    #133766
    Tomas
    Deltagare

    @Sebbo 31818 wrote:

    Nåt annat nytt man ska tänka på?

    Justera priserna kanske? Tycker alltid det är lite lurigt i början av året när vissa varor åkt upp i pris hos leverantören men man vet att det kan dröja ett halvår innan konkurrenterna med exakt samma produkter och leverantör uppdaterar priserna på sina sidor. Det blir som ett moment 22 när ingen vill vara först med att höja = se dyrare ut och så sitter alla och väntar…

    #133767
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    He He tänkte samma sak när jag fick reda på det:):rolleyes:

    @Parvelito 31744 wrote:

    Det är den nya skatteförfarandelagen som stipulerar att det numera skall stå “Godkänd för F-skatt” på alla affärsdokument istället för “Innehar F-skattsedel”. Jag vågar inte fundera över hur många arbetstimmar man lagt ned på den förändringen, men de skall ju ha något att göra i Stockholm också…

    #133768
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med dig.

    @Tomas 31820 wrote:

    Justera priserna kanske? Tycker alltid det är lite lurigt i början av året när vissa varor åkt upp i pris hos leverantören men man vet att det kan dröja ett halvår innan konkurrenterna med exakt samma produkter och leverantör uppdaterar priserna på sina sidor. Det blir som ett moment 22 när ingen vill vara först med att höja = se dyrare ut och så sitter alla och väntar…

    #133774
    Prix
    Deltagare

    @Jimmy Öström 31823 wrote:

    Jag håller med dig.

    Lösningen är större inköp under nov/dec så man besitter ett lager som räcker till maj!

    #133775
    GregerA
    Deltagare

    😮

    Ja, det är ju en sån där sak som hjälper till att göra livet enklare för småföretagare. Visst tjänar man mer pengar på att sitta o ändra på sina blanketter än om man lägger samma tid på att marknadsföra sig.

    Vad är straffet om man inte fogar sig?

    Kommer de att utfärda ett föreläggande, och sedan begära handräckning av Kronofogden för att tvinga den stackars företagaren att ändra?

    #133777
    Parvelito
    Deltagare

    @GregerA 31831 wrote:

    Vad är straffet om man inte fogar sig?

    Kommer de att utfärda ett föreläggande, och sedan begära handräckning av Kronofogden för att tvinga den stackars företagaren att ändra?

    Jag tror på flygande revision i en gryningsräd, krav på att revisorn inte skall lämna en ren berättelse samt föreläggande om tvångslikvidation. De har en massa trix att ta till, tyvärr…

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.