Svarar endast om
SEO.
Kort: nej, du kommer i dagsläget inte ranka 1:a på MMA.
Till att börja med kan jag fråga mig själv varför i hela friden du skulle vilja hamna på den platsen då merparten av sökningarna på MMA kommer vilja ha annat än en webshop (t.ex skolor, filmer, forum, you-name-it). Dessutom lär det vara en SJUKT konkurrensutsatt term.
När du klurat ut vilket ord du egentligen vill ha (kanske MMA KLÄDER?) så får du ta detta jag skriver och använda för det ordet.
Alltså, anledningen till att du inte kommer ranka 1:a på MMA är:
1. Din <h1> alltså headline1 eller även "bland det viktigaste i
SEO" är en bild. Google läser inte bilder. Visserligen har du en länk med en title och din bild har ett alt-attribut, men det är ingenting mot text. Dessutom... Varför använda en text-tagg för en bild? Ha kvar bilden men ej som <h1> och så skriver du t.ex. <h1>MMA Kläder på nätet - "valfria-mjuka-värden"</h1> så har vi det klart.
2. Din url innehåller inte MMA. Urlen i sig gör inte jätteskillnad, men som du redan förstått eftersom du länkar svinbra på startsidan så är ankartexten på länkar viktiga, och har du MMA i din url så länkar folk till DIN sida med MMA som ett av de orden google ser på som en röst - för oftast ser länkar ut såhär:
läs mer på aftonbladet.se!
Jag förstår att du inte vill ändra domän, men du skulle kunna lägga det i en mapp och 301:a från rotmappen till den sidan eller nåt sånt. Om man vill ha en liten svart hatt kan man ju köpa
www.mma-kläder.se, 301:a den till din domän och skaffa lite länkar till den adressen. På eget bevåg, även om jag tror det är helt fine med alla inkl. google.
3. Din text på startsidan kan, och bör, göras längre. Använd <strong> och <em> kring de ord som är viktiga. Liten liten fördel, men många bäckar små. Där bör du också använda den text du redan har som typ ingress efter H1:an och sedan köra en eller gärna fler h2

r med dina viktigaste sökord i och en relevant text till de rubrikerna & sökorden.
4. Du har vad jag kan se 0 inlänkar som har ordet MMA i sig. googla "
seo boostpack 1" och "
seo boostpack 2".
SvenskaSajter.com - lägg till din länk gratis i länkkatalogen <- där får man upp en länk på 5 minuter och inget daltande med redaktionell koll av någon engelsk spammer.
En sak till: du har två varugrupper. Jag menar inte att det är dåligt, det är finns väl antagligen inga fler klädestyper. Men därför kan du verkligen se till att använda de orden.
Du verkar kunna styra dina urler. Kolla på denna som du har:
.epicfighting.se/4-basic-m90.html
kontra:
epicfighting.se/basic-mma-shorts-m90.html
samma sak gäller där. Får du en länk (hoppas!) så har du gratis boost på bla. mma-shorts till din site. Kolla i adwords sökordshjälpmedel vilka sökord som är mest sökta på dessa och använd det bästa oftast i urlen (och också i texter) och om det finns något som är "halvbra" så kan du använda det på några sidor.
Produkttexterna kan ju skrivas som du gör:
"Shortsen är tillverkade av äkta M90 kamoflagetyg, vilket är svenska försvarets kammoflage. Kombinationen av unikt material och förstärkt sömmnad gör dessa shorts till de mest stryktåliga på marknaden."
Eller:
"<strong>MMA-shortsten<strong> är tillverkade av.... Dessa <strong>shorts för MMA</strong> har en kombination.... gör dessa <strong>MMA-kortbyxor</strong> till de mest..."
SEO är ju relevans. Om varenda jävla sida på din site pratar om MMA-shorts dit och MMA-tshirts dit - ja då är du nog relevant för en sökning på MMA-shorts (men även MMA såklart om du verkligen vill det). Spamma inte. Tänk såhär: om en besökare läser det här - tror han då att jag är dum i huvudet? Tror han/hon det så har du nog skrivit dina sökord lite för mycket.
Du har en sitewide-länk som heter "nya produkter". "nya mma-produkter" är ju en boost där.
Ja, där var lite tips. Hoppas det hjälper!