Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21 (permalink)  
Gammal 2010-04-27, 22:26
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Det är administrationen som blir den jobbiga biten. 99% av mina kunder är privatpersoner, och många av dem förstår inte orderbekräftelser med ett leveransdatum på. Även om marginalerna i procent är rätt så tacksamma så kostar prylarna alldeles för lite för att mer än fem minuters administration skall rymmas i en varas pris. Tvingas man sedan delleverera saker så är det stor förlust.

Då känns det bättre att vissa saker under kortare perioder då och då inte syns. Jag har som affärsidé att kunderna skall ha sina saker så snabbt det går, det är ett viktigt konkurrensmedel mot framför allt en massa dropshippande företag med lager i Kina. Dessutom ger det ett bra flöde om man inte har en massa saker som är uppbokade och väntar på något som kommer senare. Sedan speglar jag också leverantörers lager, för jag vet att jag får hem sakerna på ett dygn, och då är det möjligt att beställa dem.
Svara med citat
Annons
  #22 (permalink)  
Gammal 2010-04-28, 11:00
attitude.ses avatar
Nyfödd
attitude.se

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Är så lättad att jag slipper detta problem!
Tryckmaterial får jag kört till dörren samma dag som jag beställer och tröjor dagen efter!
Dock är det surt om enstaka produkter fattas när övriga lagret är välfyllt och det blir onödigt många frakter.
Min leverantör har äntligen kommit till skott med en vettig hemsida där man kan beställa online (dock är jag testpilot för denna och har stött på en hel del problem)

Har funderat på att börja importera själv men får rysningar varje gång jag är i kontakt med textilfabriker i t.ex pakistan. Svårare att överblicka arbetsvillkor, leveranstider, kvalité, mm.
Svara med citat
  #23 (permalink)  
Gammal 2010-04-28, 17:49
Novis
www.skatekids.se

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Vi har haft så tidigare men förutom att administrationen av det är riktigt jobbigt så missade väldigt många kunder att det var längre leveranstid på endel av produkterna dom beställde så i slutändan så kändes det som att vi förlorade på det genom att man fick endel kunder som vart missnöjda.
Svara med citat
  #24 (permalink)  
Gammal 2010-04-29, 20:41
Kia Kia är inte uppkopplad
Nyfödd
Bjuti.se

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Hos oss kan man heller inte handla om varan är slut i lager (inte ens lägga den i varukorgen). Ett meddelande säger till direkt att varan är tillfälligt slut.

Främsta anledning är att jag vill kunna erbjuda kunderna en snabb leverans.

I viss mån tror jag absolut att man tappar försäljning på det tyvärr.
  #25 (permalink)  
Gammal 2010-04-29, 22:39
Ny medlem
www.wall44.com

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Ungefär hälften av det vi säljer är beställningsvaror och jag kan bara bekräfta att det är en hel administration med beställningsvaror ;-)
  #26 (permalink)  
Gammal 2010-12-20, 19:53
Novis
ingen

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Jag personligen tror att man vinner på detta i längden, tveksamheten ifall man skall ha 1, 4 eller 10st av dom olika varorna på lager. Har man bara 1st så kanske ena/flera kunden skiter i att höra av sig ifall han/hon vill ha fler.

Ifall kunden beställer 100st prylar alá 299:- = 29900:-
och betalar med kort eller faktura. Va händer om kunden ångrar
sig, då är man ju rökt på transaktionskostnaden?

Hur mycket förlorar ni på dessa "ångrare"?
Svara med citat
  #27 (permalink)  
Gammal 2010-12-20, 20:38
Nyfödd
Mailpartner.se / Realmail.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Vi säljer mestadels bara lagervaror, med undantag av vissa varor som trycks på beställning och skickas direkt från tryckeri till kund.

I undantagsfall tar vi även upp förhandsbeställningar av varor som ska komma in, de brukar då redan från början delas upp i separat leverans med egen fraktkostnad.

(I vår kassa styckas ordrarna automatiskt i olika leveranser, när flera transportsätt är möjliga får kunden själv välja för respektive leverans.)
Svara med citat
  #28 (permalink)  
Gammal 2010-12-21, 18:06
Ny medlem
Smyckeskrin.se, snusdosor.com, fickpluntor.com, doppresenten.com mfl, även webbyrån webbkedjan.se

Reg.datum: Dec 2010
Standard

Vi har leverantörer som håller lager i Sverige. Därför kopplar vi inte in lagerfunktionen. Vi plockar hem allteftersom varorna säljs altetnativt så jobbar vi med drop-ship. Men det är nog viktigt att ha spärrfunktionen. Man vet ju aldrig vad en leverantörer hittar på eller vilka nya man hittar själv:-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är