Ny i branschen, och tänkte checka av med er erfarna e-handlare om vad man ska förvänta sig gälla jämtemot sin svenska distributör (varumärkets generalagent i Sverige) när det gäller reklamationer av produkter?
Dvs om jag skulle få en reklamation från kund (t ex trasig el felsydd produkt), åker jag på hela/delar av smällen då eller brukar det vara kostnadsfritt (bortsett från arbetet då) för mig, och ersättningsprodukt och frakt mm ersätts av distributören?
Om det är olika beroende på produkt, så gäller det just nu gravid- och amningskläder (BH:ar mm).
Tack båda två för er input. Det låter ju logiskt (och förhoppningsvis är det väl något som inte händer alltför ofta om man arbetar med vettiga märken, i så fall får man väl se över om det märket är värt att behålla).
Om det är produktdetaljer som går sönder brukar jag skicka nya detaljen till kunden som leverantören förser mig med. Men som sagt, behöver man skicka hela varan blir det ett annat läge.