Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Textalk + Analytics

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Sniffe
    Deltagare

Hejsan!
    Har problemet i Analytics, min shop hos textalk byter adressen när det ska genomföras ett köp. frÃ¥n vÃ¥r domän till shop.textalk.se, och dÃ¥ tror analytics att det är en ny besökare och det enda som syns i analytics är ”vÃ¥rdomän.se / referall”

Någon som haft samma problem? Hur gör vi?

kristoffer.gus
    Deltagare

Hej, Jag har liknande problem, i mitt fall gäller det textalk/payson. När mina kunder slutför betalningen med payson sÃ¥ sker denna pÃ¥ extern sida, vilket gör att jag ocksÃ¥ bara fÃ¥r min egen butiksdomän som referral pÃ¥ de som har shoppat. Har försökt förklara problemet för bÃ¥de textalk och payson men inte lyckats fÃ¥ nÃ¥gon hjälp…

Sniffe
    Deltagare

Bumpar denna tråden. Någon som löst problemet?

Konstigt det funkar som det ska för oss. Har du kollat så alla inställningar stämmer?

Krus
    Deltagare

@kristoffer.gus 65464 wrote:

Hej, Jag har liknande problem, i mitt fall gäller det textalk/payson. När mina kunder slutför betalningen med payson sÃ¥ sker denna pÃ¥ extern sida, vilket gör att jag ocksÃ¥ bara fÃ¥r min egen butiksdomän som referral pÃ¥ de som har shoppat. Har försökt förklara problemet för bÃ¥de textalk och payson men inte lyckats fÃ¥ nÃ¥gon hjälp…

Gammal tråd men lyckades ni få till det?

Krus
    Deltagare

Felet löste sig.

Anledning: Kund har själv lagt in egen analytics i head, stället för att använda deras egna verktyg.

Till alla er som får samma problem :)

@nders
    Deltagare

Tänkte väl! För det fungerar utan problem för mig. Man får ut statisk på antal genomförda köp osv.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.