Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Ny butik MrWall.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100245
    MagentoMan
    Deltagare

    Hej,

    Har nu även startat min egna e-handel för att få bättre förståelse för mina kunder, då jag normalt jobbar med att anpassa och utveckla nyckelfärdiga Mangento och OpenCart butiker. Ni hittar butiken på MrWall.se Där det säljs väggdekorer för vardagsrummet, köket, badrummet, sovrummet och annan heminredning.

    Kom gärna med feedback!

    Mvh
    Dennis:)

    #165007
    BjornAndersson
    Deltagare

    Otroligt mycket stavfel (Eller vad man ska kalla det) på Monteringsbeskrivningen. å som blivit ä osv. Något med teckentabellen?

    Erbjudandet med fri frakt & retur syntes knappt

    att man inte kan klicka på en produktbild för att komma till undersidan, utan måste klicka på “View” (Och varför står det view?)

    Tyckte överlag att typsnittet ni har på menyer mm är svår att läsa.

    Gillar dock era produktbilder, riktigt fina!

    #165008
    FredrikGust
    Deltagare

    Kolla igenom texterna och blandningen av typsnitt. Skulle även se över användningen av “gratis” baserat på bad som diskuterats på forumet tidigare.

    #165009
    MagentoMan
    Deltagare

    Tackar för era synpunkter, skriv gärna ett PM till mig så skickar jag er varsin dekor att förgylla hemmet med :)

    Gällande förstoring när man trycker på produktbild är detta lite svårare då man tex visar produktbild vid mouse-over. Men ska göra så att jag lägger till visningsbild när man trycker på bilden… men kan vara förvirrande då produktbilden visas ist just då.

    Monteringsbeskrivningen är ännu inte klar, så ni får hålla ut :), riktigt kul att också ha egen butik.

    Blir att ta bort gratis,

    Trevlig helg,

    #165010
    DavidWigg
    Deltagare

    Gällande sökmotoroptimering så skulle jag nog titta mer på att anpassa titeln på sidan. Titeln blir också den som sökmotorn visar upp för en person som söker, då visas “Mr Wall” som titel till sidan. Väldigt svårt för en person att förstå vad sidan handlar om, särskilt när det är ett engelskt namn fast sidan riktar sig till Sverige :)

    In med typ “Köp väggdekor till bra pris – Mr Wall” i titeln.

    Sedan för meta description så får jag upp “Mr. Wall. Väggdekorer till rätt pris! Fri frakt och fri retur under hela sommaren! Hem · Kundtjänst · Monteringsbeskrivning. 0 produkt(er) – 0 Kr. Varukogen är tom!”

    Såg inte helt bra ut.

    Vet inte hur du har ställt in men här har du chansen att påverka mycket med en bra meta description. Ta vara på alla 160 tecken (inkl mellanslag) som du har att jobba med och skriv en bra beskrivning.

    #165011
    banane
    Deltagare

    Försökte kolla in din sida för att ge tips men det gick inte att navigera på min iPhone. Klickade lite här och där utan att något hände.

    #165013
    MagentoMan
    Deltagare

    Tackar, har inte tagit seo delen än, men absolut så blir det att lägga det i titeln.

    Banane, kolla gärna i helgen, då kommer en mobilanpassning.

    Trevlig helg,

    #165016
    MagentoMan
    Deltagare

    http://www.youtube.com/watch?v=7JBNCfdvaHA

    Monteringsbeskrivning blev kvällsprojektet! :D

    #165024
    danielandersson
    Deltagare

    Kör jag musen ovan en produkt på framsidan så kommer VIEW och KÖP upp, men jag kan INTE klicka på bilden för att se mer av produkten. Otroligt irriterande.

    Och varför har ni samma beskrivning på ALLA produkter? “Väggdekorer är enkelt att montera och är lätta att montera…”

    “Relaterade produkter” är tom.

    Och fonten du använder till header + logo är väldigt svårläst.

    När jag förstorar produktbilden här Utsikt över paris natten så ser jag inte hela bilden, utan toppen klipps av.

    Och ja, stavfelen.

    #165025
    MagentoMan
    Deltagare

    Tack, problemet när det gäller att få bilden förstorad är att jag har lagt in två bilder, då en annan visas vid mouse-over. Vilket betyder att det i så fall blir produktbilden som förstoras och inte “visningsbilden”.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.