Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Telefontjänst – Var ska man skaffa det?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100287
    J.L
    Deltagare

    Hej!

    Jag är ute efter att skaffa någon slags telefontjänst.

    Önskar att när man ringer till oss så kan vi ha en automatisk svarare som säger de vi lagt in, och sedan kopplar den efteråt automatiskt in till oss så man får prata med kundtjänsten.

    Hur skaffar man sådant? Och vad heter de?

    #165206
    Oscar Troedson
    Deltagare

    Hej,

    Vi använder oss av 3växel, tycker det fungerar riktigt bra plus att de är billiga. Har du fler tjänster hos 3 är de inte sena på att slänga på bra rabatter också om du frågar :-)

    #165207
    Joel
    Deltagare

    Vi kör också 3s växel, funkar fin fint!

    Tidigare körde vi Cellip, billigt men krånglade så gott som dagligen…

    #165211
    Capinto
    Deltagare

    Hejsan!

    Kanske Sonetel är något för dig.

    Du får med en “växel” som du kan fixa och trixa hur mycket du vill med.
    Priser från 19:-/månad.

    Vi använder Sonetel Premium och är nöjda.

    Sonetel

    /Patrick

    #165213
    J.L
    Deltagare

    @Capinto 66155 wrote:

    Hejsan!

    Kanske Sonetel är något för dig.

    Du får med en “växel” som du kan fixa och trixa hur mycket du vill med.
    Priser från 19:-/månad.

    Vi använder Sonetel Premium och är nöjda.

    Sonetel

    /Patrick

    Hej!

    Det låter bra och billigt.

    Funkar det bra?

    Kopplar man upp detta mot vår nuvarande mobilnummer vi använder eller hur fungerar det?

    Jag undrar även på
    Per minute. Incoming calls
    kr 0.10

    Ska vi betala för att kunderna ringer in till oss?? eller missuppfattade jag.

    Berätta gärna mer!

    / J.

    #165217
    Capinto
    Deltagare

    Det fungerar mycket bra för oss, kan lägga upp oändligt med menyer..
    “Tryck 1 för.., tryck 2 för..” Sedan kan man ha vidarekoppling till andra telefoner också.

    Om du har ett menyval i huvudmenyn som är “kontanta oss” kan du sedan lägga upp..
    “Tryck 1 för kundtjänst (kopplas te.x till din mobiltelefon) Tryck 2 för returer (kanske din vän har hand och kopplas till honom mobil eller fasta telefon)” och så vidare..

    Du kan också ha voicemail, meddelanden skickas till din e-post som .wav fil. Du lyssnar när du vill och kan enkelt arkivera i din dator.

    Om du väljer det billigaste alternativet 19:-/mån (telefonnummer ingår) kostar det att ta emot samtal samt ringa ut genom nummret).

    Men om du väljer Premuim paket betalar du 19 + 69:-/mån har du fria samtal (fasta) samt fria samtal in också. Så priset blir endast 88:-/mån hur mycket samtal som går genom systemet.

    Du kan skaffa ett provnummer hos dom och testa några dagar. Prova vettja, kan verka omständligt att lägga upp menyer i början. Men trixa lite så går det mycket bättre.

    /Patrick

    #165218
    Capinto
    Deltagare

    Bara som en notering, du kan skaffa 020 nummer genom dom om du vill vara extra service inriktad. Du får du betala inkommande samtal samt en månadsavgift på ett par hundralappar.

    Angående betalning fungerar du som ett kontantkort, du fyller på ett belopp. Sedan dras det automatiskt varje månad. När du är under en viss summa får du en varning som e-post att det är dags att sätta in mer pengar.

    Enkelt och flexibelt.

    #165219
    BjornAndersson
    Deltagare

    Vi kör Cellips lösning och är nöjd. Varit lite problem ibland men inte särskilt mycket. Har ibland funderat på andra lösningar men Cellip har en väldigt kostnadseffektiv lösning

    #165222
    andreaswedberg
    Deltagare

    Vi kör 3s växel i Sverige och Cellip för våra utländska marknader. Är supernöjd med 3 och sådär nöjd med Cellip. Vi upplever ganska mycket problem med att köra Cellip på mobiltelefoner vilket vi behöver göra då de flesta på arbetsplatsen är ganska “rörliga”, dvs. inte sitter vid sin dator konstant.

    Hade 3 erbjudit utländska växelnummer hade vi nog kört på det till 100%.

    #165223
    J.L
    Deltagare

    @Capinto 66161 wrote:

    Det fungerar mycket bra för oss, kan lägga upp oändligt med menyer..
    “Tryck 1 för.., tryck 2 för..” Sedan kan man ha vidarekoppling till andra telefoner också.

    Om du har ett menyval i huvudmenyn som är “kontanta oss” kan du sedan lägga upp..
    “Tryck 1 för kundtjänst (kopplas te.x till din mobiltelefon) Tryck 2 för returer (kanske din vän har hand och kopplas till honom mobil eller fasta telefon)” och så vidare..

    Du kan också ha voicemail, meddelanden skickas till din e-post som .wav fil. Du lyssnar när du vill och kan enkelt arkivera i din dator.

    Om du väljer det billigaste alternativet 19:-/mån (telefonnummer ingår) kostar det att ta emot samtal samt ringa ut genom nummret).

    Men om du väljer Premuim paket betalar du 19 + 69:-/mån har du fria samtal (fasta) samt fria samtal in också. Så priset blir endast 88:-/mån hur mycket samtal som går genom systemet.

    Du kan skaffa ett provnummer hos dom och testa några dagar. Prova vettja, kan verka omständligt att lägga upp menyer i början. Men trixa lite så går det mycket bättre.

    /Patrick

    Det låter bra… Så jag ringer ut gratis också.. men hur fungerar det då det är kopplat till min mobiltelefon? Jag måste ha något IP-telefon i datorn eller liknande för att det skall fungera?

    Jag undrar även hur man kommer igång med detta hos dom? Hittar ingen registeringsblankett….

    Mina behov är att när man ringer så ska jag kunna ha en talsvarare som säger t.ex Välkommen till företagetsnamn och sedan som du sa tryck 1 för support tryck 2 o.s.v och sen ska det bara kopplas… Jag behöver alltså endast ta emot samtal och detta kostar om jag väljer den för 19:-?

    19:- i månaden, där kostar det för mig när en kund ringer in? Oavsett vilket nummer jag än väljer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.