Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna faktura

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100615
    alle78
    Deltagare

    Hej,

    Håller just nu på att få igång klarna funktionen till textalk plattformen men jag undrar bara vad man ska ange under “Avgift som tillkommer i kassan vid beställning”?, 25kr?

    Sedan undrar jag om ni har fyllt något under följande;

    1. Detaljbeskrivning?
    2. använda metodens standardnamn?

    Återkom så snart ni kan eller vet.

    Mvh
    //Alle

    #167804
    alle78
    Deltagare

    VA brukar ni ange för avgift när man kör klarna faktura? Vad är rimlig summa?

    Mvh

    //Alonso

    #167805
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vanligt är 19 eller 29 kronor vad jag sett. Men räkna ut vad det kommer kosta dig och se vart du landar.

    Sen kommer folk säga att du inte ska ta betalt för faktura, men dessa vill bara slå hål i din sparbössa med en slägga och sno allt du har sparat:eek:

    Alternativ två är att baka in detta priset i dina priser.

    #168192
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Vi tar 39:- och ingen reagerar på det – då har vi snittorder på runt 700:-.

    #168193
    Peppe75
    Deltagare

    Tar ingen avgift alls på faktura, då jag har Kco har ingen kostnad för detta :) Men tog ut 10kr innan.

    #168194
    Lilla Ivy
    Deltagare

    En annan fråga om Klarna och Textalk. Går det att förhandla sig till längre kredittid automatiskt.
    Jag aktiverar fakturan i webshopen och måste sen gå in i Klarna för att ändra kredittiden som i grunden är 14 dagar. Kunden skall ju ha 14 dagar från det att den hämtat ut paketet.
    Hade önskat att det automatiskt registrerades t ex 20 dagar istället för 14.

    Tar onödig tid att gå in och ändra det manuellt för varje faktura.

    Någon som vet något om det?

    #168195
    Rikard
    Deltagare

    Varför har du 14 dagar från det att paketet är uthämtat? Är det inte enklare att ändra det i dina villkor till 14 dagar från utleverans? Det är inte så lätt att förhandla kreditdagar med Klarna men bäst är ju förstås att kontakta din säljare och börja förhandla.

    #168196
    Rikard
    Deltagare

    Rimlig avgift är nog svårt att säga. Tretti tar 150 kr för företagsfakturor. Vet inte om det är rimligt men det gör dom iaf. Vi tar 20 kr (inkl moms) för fakturor. 19 kr tar en del 39 andra. Testa dig fram eller smäll till med något bara.

    #168198
    Lilla Ivy
    Deltagare

    @Rikard 69538 wrote:

    Varför har du 14 dagar från det att paketet är uthämtat? Är det inte enklare att ändra det i dina villkor till 14 dagar från utleverans? Det är inte så lätt att förhandla kreditdagar med Klarna men bäst är ju förstås att kontakta din säljare och börja förhandla.

    Tänkte att det skulle vara praktiskt att ha samma faktureringstid som öppetköptid…men det är ju naturligtvis inte tvunget…
    Sen är det ju lite goodwill mot kunden att ha lång kredittid.
    Men det kan de ju själva gå in och förlänga på Klarna.

    Hur lång kredittid har ni andra på fakturor?

    Skulle vara skönt att slippa det extra momentet att förlänga…

    Vi har skrivit enligt Klarnas rekomendation 14 dagar netto – så det skall väl tolkas från det paketet skickas?

    #168199
    Kocken
    Deltagare

    Vi hade 30 dagar hos Klarna tidigare. Nu har vi bytt till Handelsbanken Faktura och även där har vi 30 dagar. Har du hyfsat med fakturor går allt att förhandla hos Klarna.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.