Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Direktbetalning?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100772
    Bestblom
    Deltagare

    Direktbetalning?

    Hej,
    Jag undrar hur man kan erbjuda tjänsten direktbetalning på sin webbshopp? En sån där betalning som slussar automatiskt till ens Internetbank där man loggar in och godkänner betalningen?

    Hur mycket kostar tjänsten?

    Tacksam för ett snabbt svar

    #168942
    Runns.se
    Deltagare

    Prata med klarna om KCO.

    #168930
    bslask
    Deltagare

    Rekommenderar Billmate. Men det finns flera företag, ex Payson eller Sveawebpay

    #168968
    Likelondon.se
    Deltagare

    Klarna är klart prisvärt för alla typer av betalning, och du får tillgång till deras kampanjer o s v. Du har ett avtal istället för flera (1 för varje bank), det inger förtroende för kunden att våga handla då det är välkänt och de flesta kort finns representerade.

    #168969
    Qarillion
    Deltagare

    @Likelondon.se 70478 wrote:

    Klarna är klart prisvärt för alla typer av betalning, och du får tillgång till deras kampanjer o s v. Du har ett avtal istället för flera (1 för varje bank), det inger förtroende för kunden att våga handla då det är välkänt och de flesta kort finns representerade.

    Men du får ju samtidigt ge bort över 3% av sin totala omsättning oavsett betalsätt. Prisvärt ligger nog mer i betraktarens öga om du frågar mig.

    Jag tycker personligen att Klarna tar lite för bra betalt för sin tjänst. Konkurrens hade inte skadat. Man ser titt som tätt artiklar om hur bankerna skor sig med sina kreditkort då dom tar 1,5-2,5 i avgift av oss butiker oavsett fysisk eller på internet. Här kommer Klarna och tar över 3% och då är det ändå prisvärt?

    Visst, man får alla ägg i samma korg.. men ändå! :)

    #168974
    pyhobby
    Deltagare

    @Qarillion 70479 wrote:

    Men du får ju samtidigt ge bort över 3% av sin totala omsättning oavsett betalsätt. Prisvärt ligger nog mer i betraktarens öga om du frågar mig.

    Så är det såklart. Runt 3% är dyrt i alla lägen enligt mig, men det behöver inte betyda att det är ett sämre val än betallösningar till lägre procent. Vi tvekade länge och väl inför KCO, det kändes för dyrt helt enkelt. Nu blev det KCO i alla fall och det visade sig vara ett bra val för oss.

    3% är fortfarande dyrt;) Men det är inget ockerpris jämfört med vad man får.

    Payson som också nämns i tråden skulle jag absolut inte rekommendera. Payson har sina fördelar helt klart och erbjuder ju direktbetalning till ett rimligt pris som du efterfrågar Bestblom.
    Men en betallösning att luta sig emot? Knappast.
    Skit ska skit ha och Payson får aldrig mina rekommendationer, aldrig.

    #169142
    Bestblom
    Deltagare

    Menar ni att Klarna erbjuder direktbetalning för samtliga storbanken (Swedbank, SEB, Handelsbanken och Nordea)? Och det kostar alltså 3% av produkten man säljer? Finns det andra alternativ än Klarna? PayPal har ju ingen direktbetalning…

    (se bifogad bild med vad jag menar med direktbetalning)

    #169145
    Dan
    Deltagare

    Payson, Payer, Payex, DIBS, Svea, Trustly, och typ säkert 10 till har direktbank.

    Skillnaden är om man måste ha bankkonto och direktavtal med alla 4 banker eller om de har en tjänst som löser allt det åt dig med bara avtal med betalväxeln.

    Det är dyrare per transaktion om man har en allt-i-ett lösning men också mycket smidigare. Så det beror väl på vad man tycker är viktigt.

    #169148
    Bestblom
    Deltagare

    Super Dan, jag ska maila och fråga dessa aktörer om dem har direktavtal med alla 4 banker och deras priser för det… Men Klarna hade det så va?

    Vad tycker ni att man ska välja, som en ny liten webbshop, för betalningsmetod som går hem hos användare? Än så länge har jag skapat ett konto hos Paypal och ska verifiera mitt konto när jag får företagskortet.

    Vad har ni för betalningsmetod på era sidor?

    #169151
    Dan
    Deltagare

    De viktigaste betalsätten är kortbetalning och faktura.

    Resten är bonus, men i denna ordning skulle jag ranka betalsätt:

    1. Kort+Faktura (lika viktiga)
    2. Direktbank
    3. Paypal
    4. Avbetalning/Delbetalning
    5. Allt annat

    Men det beror på vad man säljer, säljer man kylskåp kanske avbetalning är viktigare exempelvis.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.