Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Google Shopping

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 55 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100934
    bslask
    Deltagare

    Efter att ha läst här på ehandel.se att Google Shopping nu fungerar i sverige så tänkte jag att det kanske kan vara något att testa. (detta är inte samma sak som att jag är positivt inställd till Google Shopping)

    Registrerar mig som Google Merchant, men sen när jag ska koppla ihop med mitt Adwords konto och skapa en Product listing så tar det stopp, Sverige finns inte med som “target country”?

    #169866
    Borje
    Deltagare

    Jag vet, stötte på samma sak igår. Men det finns listat när du skapar din annons i adwords. Undrar om de bara glömt att uppdatera den sidan i merchant center. Det fungerade för mig till slut. Har även sett att roligaprylar med flera har börjat annonsera där.

    #169884
    bslask
    Deltagare

    Jag blir ändå inte klok på det, har länkat ihop min adwords med merchant center, men får ändå inte upp någon “Product list”
    Ser att Dan lyckats få upp några prylar på shopping, jag lyckas dock inte =(

    #169886
    Dan
    Deltagare

    Är din feed uppladdad i merchant center och godkänd?

    #169887
    Borje
    Deltagare

    Som ovanstående påpekade så måste du ladda upp din produktlista och sen ska den godkännas. Det finns en ganska bra presentation från Google där de beskriver det hela. Är inte vid datorn men ska se om jag hittar länken senare. Sen måste du skapa dina annonser och välja vilka produkter som ska visas för varje annons.

    #169906
    bslask
    Deltagare

    Nu har jag fått en del hjälp via Google Adwords telefonhjälp, jag tror länken Borje nämnde ovan är denna:

    https://support.google.com/merchants/answer/188494?hl=sv

    utifall någon annan har liknande problems…

    #169975
    mephisto73
    Deltagare

    Ska bli kul att se var man får för CTR och CR. En massa klick men inte så bra CR kanske?

    #169978
    Sam
    Deltagare

    @mephisto73 71724 wrote:

    Ska bli kul att se var man får för CTR och CR. En massa klick men inte så bra CR kanske?

    Håller med och därför väntar med det ett tag. Tror att det blir dyrt i början då många (inklusive konkurrenter) ska klicka på bildannonser av ren nyfikenhet/research, precis som jag gjorde…

    #170054
    Jesus
    Deltagare

    Det var inte lätt detta, har fyllt i allt i dataflödet men får bara massa fel när man skall överföra detta till Google

    Står bara bearbetar hela tiden

    Får väl ringa till adwords imorgon

    #170064
    Borje
    Deltagare

    Gör exakt som de skriver här när du gör din första feed. Fungerade utan problem när jag lade upp min första feed. Det enda som tog tid var granskningen, ett par dagar.

    http://services.google.com/fh/files/misc/en-productlistingads-feedguide.pdf

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 55 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.