Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Jag har blivit hackad

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100971
    lancevancedance
    Deltagare

    @Richie72 71657 wrote:

    Det här är ju ett öppet forum, vill du inte dela med dig själv kanske du inte ska hänga här. Dina konkurrenter delar ju med sig fritt.

    Vill mer än gärna dela med mig till mina ehandlarkollegor. Vår butik blev hackad vid 2 tillfällen så att vi tvingades lägga upp en backup. Vi jobbar nu med att fylla i säkerhetshålet. Vi vet redan vilken konkurrent det är då vi har en konkurrent som är otroligt oetisk och oärlig i sina affärer. Enbart därför har jag ej gått ut med information om vår butik.

    Har dessutom inga konkurrenter på det här forumet (om inte även de är annonyma). :)

    #169943
    JohanK
    Deltagare

    @lancevancedance 71682 wrote:

    Vill mer än gärna dela med mig till mina ehandlarkollegor. Vår butik blev hackad vid 2 tillfällen så att vi tvingades lägga upp en backup. Vi jobbar nu med att fylla i säkerhetshålet. Vi vet redan vilken konkurrent det är då vi har en konkurrent som är otroligt oetisk och oärlig i sina affärer. Enbart därför har jag ej gått ut med information om vår butik.

    Har dessutom inga konkurrenter på det här forumet (om inte även de är annonyma). :)

    Menar du att en konkurrent hackat din sida?

    Vill väldigt gärna veta mer om det!!

    #170083
    lancevancedance
    Deltagare

    @JohanK 71684 wrote:

    Menar du att en konkurrent hackat din sida?

    Vill väldigt gärna veta mer om det!!

    Yes. Använder mig av opensource och tydligen fanns det något säkerhetshål med sql injections enligt vår programmerare som nu har åtgärdats. Butiken flippade totalt…

    #170086
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @JohanK 71684 wrote:

    Menar du att en konkurrent hackat din sida?

    @lancevancedance 71847 wrote:

    Yes. Använder mig av opensource och tydligen fanns det något säkerhetshål med sql injections enligt vår programmerare som nu har åtgärdats. Butiken flippade totalt…

    Johan frågade dock om en konkurrent hade hackat din sida.

    #170089
    Richie72
    Deltagare

    @lancevancedance 71847 wrote:

    Yes. Använder mig av opensource och tydligen fanns det något säkerhetshål med sql injections enligt vår programmerare som nu har åtgärdats. Butiken flippade totalt…

    Vad har det att göra med att dela med sig? Det är ingen som begär att du ska lämna ut inloggningsinformation.

    Finns ingen anledning att dölja shoppen för att du blivit hackad. Det är bara en pinsam bortförklaring.

    #170090
    lancevancedance
    Deltagare

    @Richie72 71854 wrote:

    Vad har det att göra med att dela med sig? Det är ingen som begär att du ska lämna ut inloggningsinformation.

    Finns ingen anledning att dölja shoppen för att du blivit hackad. Det är bara en pinsam bortförklaring.

    Jag är inte alls hack-kunnig men sql injections görs utan användarnamn och lösenord. Jag kommer lägga upp namnet inom kort, då jag även blivlit ombedd av administratörn. :)

    #170091
    lancevancedance
    Deltagare

    @MagnusJohansson 71850 wrote:

    Johan frågade dock om en konkurrent hade hackat din sida.

    Yes. Det är en en av våra konkurrenter som utförde sql injections.

    #170093
    biz
    Deltagare

    @lancevancedance 71856 wrote:

    Yes. Det är en en av våra konkurrenter som utförde sql injections.

    Om du är så säker så har du säkert bevis och har polisanmält konkurrenten för intrång?

    #170098
    lancevancedance
    Deltagare

    @biz 71858 wrote:

    Om du är så säker så har du säkert bevis och har polisanmält konkurrenten för intrång?

    Hej

    Bevisningen är väldigt svår i det här fallet, och om det är någonting jag har lärt mig är att det är bättre att fokusera på sin egna verksamhet:

    1. Om kunden blir fälld kommer han/hon spendera ännu mer av sin tid för att förstöra för oss. Det är inte lönt.
    2. Om kunden inte blir fälld, ja det talar för sig själv.

    #170099
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @lancevancedance 71863 wrote:

    Hej

    Bevisningen är väldigt svår i det här fallet, och om det är någonting jag har lärt mig är att det är bättre att fokusera på sin egna verksamhet:

    1. Om kunden blir fälld kommer han/hon spendera ännu mer av sin tid för att förstöra för oss. Det är inte lönt.
    2. Om kunden inte blir fälld, ja det talar för sig själv.

    Menar du att konkurrenten var kunnig nog att sabba er sida men glömde byta IP-adress så ni kunde spåra hacket till just konkurrenten? Eller hur kunde ni spåra?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.