Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Problem med analytics spĂ„rkod
- Detta Àmne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 Är, 10 mÄnader sedan av
DavidWigg.
-
FörfattareInlÀgg
-
22 november, 2013 kl. 16:21 #101015
Kalenderkungen
DeltagareHej,
Det verkar som jag har nÄtt fel pÄ vÄra instÀllningar i analytics dÄ vi har en avvisningsfrekvens pÄ 0,20% och alla besök verkar inte registreras rÀtt. NÄn som kan tipsa om hur jag hittar felet?
Sen har jag ett problem till dÄ jag uppdaterade min spÄrningskod i Nordisk e-handel sÄ visas nu koden pÄ första sidan. NÄn som anvÀnder nordisk e-handel som kan tipsa om hur jag kan lösa det. Supporten har tyvÀrr stÀngt.
VÀnlig hÀlsning
Fredrik Johansson
Kalenderkungen.se22 november, 2013 kl. 16:56 #170392DavidWigg
DeltagareHur blir det om du tar bara ditt ID för analytics och din sida.
AlltsÄ tex UA-1234567-1
AnvÀnd den istÀllet för den lÄnga koden.
SĂ€tt in i ”Marknadsföring” – ”Google verktyg” – ”Analytics spĂ„rkod” och slutligen i ”Id för webbsida”
Glöm inte all bocka i att den ska spÄra ehandel.
22 november, 2013 kl. 17:35 #170393Kalenderkungen
DeltagareTack det hjÀlpte! Kan du tipsa om hur jag kan kolla varför all information inte blir rÀtt?
22 november, 2013 kl. 17:49 #170394DavidWigg
DeltagareHar sjÀlv assisterat i en NE-butik och har lite problem med data ocksÄ. Har dock inte hittat problemet. Har Àven kontaktat Nordisk Ehandel som inte kan komma fram med nÄgra vettiga svar.
Google har dock gjort om en hel del i analytics och gömt undan data för privata sökningar. Vet inte om de har Àndrat nÄgonting annat ocksÄ, som kan pÄverka NEs plattform. Jag Àr ingen expert pÄ analytics.
Men vÀnta tills i morgon och kika pÄ din data dÄ, hur det blir med koden menar jag.
23 november, 2013 kl. 08:41 #170406Kalenderkungen
DeltagareDet verkar fungera bra. Verkar som att det nu gÄr över rÀtt information dÄ avvisningsfrekvensen idag lÄg pÄ 34% mot tidigare ca 0,2% i snitt.
Tack för hjÀlpen!
23 november, 2013 kl. 09:20 #170407DavidWigg
Deltagare@Kalenderkungen 72214 wrote:
Det verkar fungera bra. Verkar som att det nu gÄr över rÀtt information dÄ avvisningsfrekvensen idag lÄg pÄ 34% mot tidigare ca 0,2% i snitt.
Tack för hjÀlpen!
Kul att det fungerade
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.