Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Rent allmän kritik
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
Fru Bad.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2013 kl. 23:39 #101124
CaveMan
DeltagareÄr ganska ny till det här med e-handel. Vår nuvarande butik har kommit upp i en ganska god försäljning och en del som följer oss på facebook. Vi har funnits sedan i Maj i år.
Dock skulle jag gärna vilja ha kritik kring om något borde ändras? Kategorier? Upplägg? Design? Något som saknas som måste finnas där?
Butiken:
Tillbaka till startTackar vänligast
15 december, 2013 kl. 08:05 #171163FredrikGust
DeltagareDet finns nog en hel del möjlighet till förbättringar, men innan jag skulle handla skulle jag nog föredra att hitta:
– Tydliga uppgifter om företaget bakom inklusive organisationsnummer
– Köpvillkoren utan radbrytningar gör mig väldigt misstänksam
– Skickas produkterna frÃ¥n Norge dÃ¥ leveransansvarig har ett telefonnummer i Norge. Hur hanteras i sÃ¥ fall tull och moms?15 december, 2013 kl. 21:16 #171179Plastskivor
DeltagareSka man va petig så heter det inte tungsten på svenska. Metallen heter volfram. På engelska heter denna metall tungsten.
På svenska språket så är tungsten ett mineral.
Scheelit – Wikipedia16 december, 2013 kl. 12:33 #171190mephisto73
DeltagareTitle-taggen pÃ¥ förstasidan är ”Tillbaka till start”, detta är inte bra, vare sig ur SEO-perspektiv eller för besökare som nog kan undra vad detta avser.
Sedan visas det lite olika adresser beroende på var man tittar (Bankeryd/Hökerum). Sådana detaljer kan göra kunder misstänksamma.
Blandat engelska och svenska (”piece” och ”Carbide”) – gör om.
Headern är alldels för stor i förhållande till innehåll/budskap. Den är dessutom oskarp.
Skriv ut företagsnamn, orgnr och telefonnummer i headern eller footern för att skapa förtroende.
Finns mer, men det kan räcka för nu.
16 december, 2013 kl. 17:10 #171211Mony
DeltagareButiken ger ”nybörjar” känsla. Den känns inte seriös och jag skulle nog inte handla hos er.
Kika runt lite på de mer etablerade e-shopparna och se hur de lagt upp designen. (bokus/cdon/guldfynd/etc). Det är ganska mycket ni bör ändra och jag orkar inte rabbla upp allt.Nyheter-bilden som ligger överst bör inte ha suddig gillaosspåfacebook-text och taggig Alltid billigt-text. Jobbar du i PS kan du rastrera texten innan du sparar. Rastrera alltid i den upplösning du ska använda. Rastrerar du och sen ändrar, blir det taggigt eller suddigt. Jobba också i normalläge (.psd och sen spara varje bild för web. Om du jobbar i jpg och sparar och sparar blir bilden tillslut suddig och dålig.
Vill ni lyfta fram att folk ska gilla er på facebook, gör en bild och lägg precis över facebook-knappen där till vänster där den ligger nu. Glöm inte: VARFÖR ska de gilla er på facebook?
Vi kan hålla priset så pass billigt då vi själva har köpt in en maskin för att
pÃ¥ egen hand kunna gravera era ringar. – tag bort. Kunden bryr sig inte om ni har köpt en maskin
Ändra till: Vi graverar våra ringar själva.Textmassorna i allmänhet är för mycket text, som är för packad, som är för liten. Tänk på att ögonen skummar igenom texter och fastnar på rubriker, fet/kursivstil samt de första orden i varje stycke.
Exempel: Skriv inte: Klicka här för att se vecka 11’s lunchmeny
Det är lunchmeny som kunden letar efter.
Börja därför med det viktiga ordet, dvs LUNCHMENY – vecka 11
Ha hela meningen som länk.Jag saknar ocksÃ¥ ”whats in it for me”. Varför ska kunden handla hos er?
Vad erbjuder fynda direkt som inte andra liknande ställen erbjuder?Lyft fram, profilera och marknadsför.
20 december, 2013 kl. 10:45 #171366Fru Bad
Deltagare-köpvillkor?
– ändra font!
– köp-knapp även pÃ¥ startsidan.
– större bild när man klickar sig in pÃ¥ produkten.
– kontakt: företagsnamn, adress, org. nr, etc.
Ta bort det efter eran namn om fax/telefon (som står tom).
– ändra: ”FyndaDirekts billigaste” – använd inte ”billigaste” – vem vill köpa det billigaste smycket? prisvärd är bättre, eller nÃ¥got annat. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.