Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS, apropĂ„ detta med ID-koll
- Detta Àmne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 Är, 4 mÄnader sedan av
blazern.
-
FörfattareInlÀgg
-
10 januari, 2014 kl. 11:52 #101200
LastbrygganDeltagareI mina ögon har UPS varit en av de mest stabila och noggranna speditörerna med minimalt antal fel. Tror aldrig jag upplevt att nÄt har strulat med deras leveranser tidigare. Men det jag fick reda pÄ idag fÄr mig verkligen att se rött och jag begriper inte hur man kan vara sÄ nonchalant som UPS kundtjÀnst var idag.
Jag Är pÄ semester men idag pratade jag med killarna pÄ lagret och gick igenom alla leveranser och fÄr dÄ reda pÄ att en av leveranserna inte skulle till oss. Killen som tog emot den noterade inte att den inte var adresserad till oss utan stÀllde bara in den.
Eftersom det var ett antal lÄdor att öppna sÄ öppnades Àven den fellevererade lÄda och han kunde konstatera att den var fel utlÀmnad.
Han ringer dÄ UPS kundtjÀnst och fÄr prata med en arrogant telefonist och förklarar lÀget.
Han ber henne att UPS skall komma och hÀmta upp den eftersom dem har gjort fel.
Damen pĂ„ UPS frĂ„gar dĂ„ om vi har öppnat den vilket vi hade, dĂ„ fĂ„r han till svar att dom inte kan hĂ€mta den efter som den inte Ă€r intakt.Han frĂ„gar dĂ„ vad vi skall göra med den och pĂ„ det svarar hon att ni fĂ„r vĂ€l sĂ€lja grejernaâŠ. WTF!
Hon kan ocksÄ se pÄ kollisökningen att den skulle till en helt annan adress Àn vÄr och hon ser ocksÄ att de har lÀmnat den fel hos oss.
Jag sa till dem pĂ„ lagret att notera vem de pratat med och datum och tid och stĂ€lla undan lĂ„danâŠ
Skall bli intressant att se hur detta utvecklar sig i denna för mig nya UPS-soppa…10 januari, 2014 kl. 13:38 #171775Prix
DeltagareHelt sjukt. Undrar vad företaget i frÄga skulle sÀga om ni hade skrivit till dem och förklarat lÀget.
10 januari, 2014 kl. 13:45 #171777sanmic
DeltagareJag hÄller med dig pÄ alla punkter, UPS Àr bÀsta fraktbolaget vi jobbat med, men om det mot all förmodan blir problem med ett/flera paket sÄ Àr kundtjÀnst otroligt arroganta och försöker helst vifta bort det hela pÄ olika sÀtt.
Det Àr inte ofta vi behövt kontakta dem, men nÀstan varje gÄng blir det att gÄ direkt till sÀljaren om man ska fÄ nÄgon hjÀlp.
Vi har ett Àrende liggande nu pÄ att felmÀtt paket.
Det Àr vÀl normalt sett inget att brÄka om, men paketet Àr skickat till Indonesien och felmÀtningen hos UPS (uppmÀtt volymvikt 34,5kg mot den rÀtta volymvikten som Àr 8,5kg) gör att vi ska betala ~1000kr mer för frakten.Felet ligger med 100% sÀkerhet hos UPS dÄ vi inte har nÄgra kartonger som Àr i nÀrheten av de mÄtten som de mÀtt upp.
Det sista jag hörde var att vi kommer behöva punga ut med dessa 1000kr trots att felet Àr deras.
Ărendet Ă€r dock inte avslutat…
Som sagt, UPS Àr ÀndÄ det klart bÀsta fraktbolaget vi arbetat med sedan starten 2007!
10 januari, 2014 kl. 14:18 #171780banane
DeltagareDe gĂ„nger jag fĂ„tt vara i kontakt med UPS sĂ„ har deras kundtjĂ€nst tyvĂ€rr varit helt oresonlig och direkt otrevlig. T.ex nĂ€r en leverans förvĂ€xlats och jag fick 8 lĂ„dor med loggböcker för piloter. DĂ„ envisades kundtjĂ€nst med att hĂ€vda att jag fĂ„tt mina produkter för det stod i deras system. Vi fick lösa det sjĂ€lva genom att skicka rĂ€tt produkterna med DHL eftersom UPS kundtjĂ€nst vĂ€grade acceptera att mina paket hamnat i USA istĂ€llet…
4 mars, 2014 kl. 09:15 #173355dd88
DeltagareDet Àr alltid bÀst att lösa udda problem direkt med sin sÀljare/handlÀggare pÄ UPS, kundtjÀnst har ofta svÄrt att sÀtta sig in i udda problem dÄ deras handbok ofta inte tÀcker det.
4 mars, 2014 kl. 10:58 #173360
LastbrygganDeltagare@dd88 75702 wrote:
Det Àr alltid bÀst att lösa udda problem direkt med sin sÀljare/handlÀggare pÄ UPS, kundtjÀnst har ofta svÄrt att sÀtta sig in i udda problem dÄ deras handbok ofta inte tÀcker det.
Hade man/jag varit kund hos UPS sÄ hade det sjÀlvklart varit den naturliga vÀgen.
16 juni, 2014 kl. 14:14 #175023ppc
DeltagareUPS Àr klart en av de bÀttre transportörerna!
Aldrig haft problem med deras kundtjÀnst, men man kan ju vÀlja att lÀmna in alla sina försÀndelser hos Mail Boxes Etc. | Sverige. om man bor i Stockholm eller Göteborg, sÄ Àr det de som sköter eventuella reklamationer.
Skicka med UPS men slipp deras kundtjÀnst
8 juli, 2014 kl. 20:56 #175396blazern
DeltagareJag ringde hÀromdagen till UPS kundtjÀnst för att klargöra en fullmakt nÀr det gÀller paketutlÀmning, den första killen jag pratade med snackade sÄ otydligt att det var omöjligt att höra vad han sa. NÀsta var otrevlig och inte ett skit hjÀlpsam, men hon tog vÄra uppgifter och skulle skicka detta vidare till UPS i Jönköping.
Det dröjde ungefÀr 30 min innan det ringde en enormt trevlig kille frÄn UPS i Jönköping och löste allt detta över telefon. Paketet som kom efter 1 timme krÀvde ingen underskrift och sen dess har de bara lÀmnat av det.
Aldrig haft nÄgot strul med UPS, de lÀmnar nÀr dem ska och Àr bara trevliga!
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.