Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Nätverkskrivare laser

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101223
    Kocken
    Deltagare

    Någon som har tips på en nätverksskrivare, svartvit laser som fungerar i en miljö blandad med XP, Win 7 och Win 8.1. Gärna HP som jag gillar och den ska vara enkel att konfigurera för nätverket.

    Den ska användas som kontorsskrivare och backup om någon annan av våra skrivare går sönder.

    #171902
    Vulcanoboy
    Medlem

    Hp 2055DN om den finns fortfarande ? Den bästa skrivare jag har haft med billiga utskrifter och inget strul.

    #171904
    Kocken
    Deltagare

    Har för mig att man var tvungen att ha någon speciell skrivarswitch för att Hp 2055DN skulle fungera i nätverket?

    #171907
    Fredda
    Deltagare

    Vi kör ett par HP P3015 på nätverket och inga speciella skrivarswitchar krävs vad jag känner till för denna (dock inte jag som installerat skrivarna). Skrivarna har varit extremt pålitliga än så länge, och dessutom mycket snabba (runt 40 sidor/min har jag för mig). Finns dessutom 12000 sidors patroner för dessa skrivare.

    #171909
    Lindahl
    Deltagare

    @Kocken 73938 wrote:

    Har för mig att man var tvungen att ha någon speciell skrivarswitch för att Hp 2055DN skulle fungera i nätverket?

    N betyder nätverk. D betyder Duplex, alltså dubbelsidig utskrift.

    #171912
    Jeff
    Deltagare

    Vi bytte nyligen ut vår HP P2055 (efter cirka 200k utskrifter) till en HP P3015DN. Riktigt nöjd och upplever den som blixtsnabb. Både prisvärt och bekvämt med Toner som klarar 12500 utskrifter.

    Som det skrevs ovan, DN betyder att den klarar både Duplex och har nätverksanslutning.

    Vi köpte även precis ett Pappersmagasin 500 ark för att kunna göra så att systemet printar plocklistorna på ett färgat papper. Det är då enkelt att se vart den ena ‘bunten’ med ordrar slutar och nästa börjar. Detta för att slippa skriva ut en lista i taget utan vi kan nu sätta igång utskrifter med så många ark som får plats uppe utmatningsfacket. Hoppas det ska minimera risken för att plockare ska behöva vänta på utskrifter utifall det är fler som blir klar med sina vagnar samtidigt.

    #171915
    obbe
    Deltagare

    Jag kör en på HP P1102 Laserskrivare HP-P1102W HP P1102W Trådlös trådlös funkar super bra går snabbt igång bra utskrifter håller länge.

    #171939
    Vulcanoboy
    Medlem

    Tack för ett bra tips HP P3015dn då vet jag vad jag skall uppgradera när min skrivare går sönder fast det kan ta sin tid ;)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.