Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hur många gör som jag?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101397
    Per Nilsson
    Deltagare

    Nu har jag varit ute och nött läder (det betyder att jag har använt apostlahästarna).

    Analog asocial annonsering. Vad tycker ni?

    Alltså sätta upp lappar på t.ex. ICA och anslagstavlor.

    Marknadsföring i asociala medier – Stjärna.nu

    #172786
    Runns.se
    Deltagare

    Har funderat på det men inte gjort det ännu… kanske i sommar om det är fint väder :-)

    #172787
    Mr Jonas
    Deltagare

    Varför inte försöka annonsera i mattidningar.
    Dina tjänst riktar sig inte direkt till personer som köper ICA´s “engångsknivar”.

    Har du provat att gå till olika “fina-gatan” butiker (Dvs så som du gjort med Grooming)
    Du skulle kunna bygga upp ett antal ÅF-för din tjänst. (Sveriges 15 största städer)
    Ev kanske skapa en låda som finns hos ÅF, varpå ÅF-skickar in dem till dig och du gör ditt arbete med knivarna och sedan distribuerar du ut knivarna direkt till kund i en fin låda. (Så att ÅF inte behöver göra något direkt)

    Jonas

    #172789
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Runns.se 75020 wrote:

    Har funderat på det men inte gjort det ännu… kanske i sommar om det är fint väder :-)

    Det ska du göra! :)

    I dag var det lite blåsigt men det var skönt i alla fall. Fick till och med snacka med ett par potentiella kunder när jag satte upp lapparna.

    #172790
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Mr Jonas 75021 wrote:

    Varför inte försöka annonsera i mattidningar.
    Dina tjänst riktar sig inte direkt till personer som köper ICA´s “engångsknivar”.

    Har du provat att gå till olika “fina-gatan” butiker (Dvs så som du gjort med Grooming)
    Du skulle kunna bygga upp ett antal ÅF-för din tjänst. (Sveriges 15 största städer)
    Ev kanske skapa en låda som finns hos ÅF, varpå ÅF-skickar in dem till dig och du gör ditt arbete med knivarna och sedan distribuerar du ut knivarna direkt till kund i en fin låda. (Så att ÅF inte behöver göra något direkt)

    Jonas

    Bra feedback!

    Jag tänker så här med priset 49 kronor. Det är överkomligt. Man kan slipa ICA-kniven i stället för att köpa en ny. Jag ska försöka skriva om knivslipning ur ett miljöperspektiv, alltså att det gynnar naturen och ekonomin att återanvända sina fulknivar i stället för att köpa nya. En nyslipad fulkniv blir väldigt bra, ibland bättre än en splitterny fulkniv.

    Riktigt bra idé om en låda ute hos ÅF. Alltså en dedikerad “Slipverkstaden-låda”. Smart!

    Jag tar gärna emot fler idéer om just ÅF-upplägg.

    #172791
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Per Nilsson 75024 wrote:

    Bra feedback!

    Jag tänker så här med priset 49 kronor. Det är överkomligt. Man kan slipa ICA-kniven i stället för att köpa en ny. Jag ska försöka skriva om knivslipning ur ett miljöperspektiv, alltså att det gynnar naturen och ekonomin att återanvända sina fulknivar i stället för att köpa nya. En nyslipad fulkniv blir väldigt bra, ibland bättre än en splitterny fulkniv.

    Riktigt bra idé om en låda ute hos ÅF. Alltså en dedikerad “Slipverkstaden-låda”. Smart!

    Jag tar gärna emot fler idéer om just ÅF-upplägg.

    49 Kronor – Fel pris – För lågt.
    Tror att det är bättre att ta 149kr för att slipa en kniv, och sedan säga att två kostar 2x149kr men att tre kostar 349kr. (Stora?)
    Viktigt att du får täckning för hela ditt arbete och inte bara själva knivslipandet.

    Själv betalde jag runt 600kr för att få en låda (3st stora och 8st små knivar) slipade hos en skomakare / nyckelfixare / knivslipare – “nisse” i Helsingborg. (Sommar 2012)

    Jonas

    #172792
    Tomas
    Deltagare

    Bra idé då frisk luft och att röra på påkarna dessutom kan hjälpa hjärnan att komma på nya bra ideér. Men just när det kommer till de “fysiska” lapparna så är det tyvärr bara var 10:e som passerar som har en praktisk möjlighet att ens notera dem:rolleyes:

    1625693_566816073413836_2048766624_n.jpg

    #172793
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag hoppas att de som står och kikar på mobilerna har sett annonsen och är inne på min hemsida för att kolla hur man beställer knivslipning :D

    @Tomas 75026 wrote:

    Bra idé då frisk luft och att röra på påkarna dessutom kan hjälpa hjärnan att komma på nya bra ideér. Men just när det kommer till de “fysiska” lapparna så är det tyvärr bara var 10:e som passerar som har en praktisk möjlighet att ens notera dem:rolleyes:

    1625693_566816073413836_2048766624_n.jpg

    #172800
    Tian
    Medlem

    En bra idé med reklamblad i brevlådor & lappar på bra ställen!
    Vi har gjort så!
    Ja, det har gett mycket!

    Klart många människor hellre kikar-mobil är ser lappar, men det finns mååånga som fortfarande ser lappar / affischer / pappersreklam och dessa når man ju inte på annat sätt…

    Vidare är många sätt bra. Ju fler desto bättre dristar jag mig till att säga.

    “Fler än en till bättre pris” är en bra deal. Då kan snålisar gå samman och VIPS – så har man spridit lite mer marknadsföring (eller låtit folk sprida den åt sig!) när man ändå är igång.

    Lågt pris kan absolut initialt kallas “introduktionspris” och gälla under närstående tidsperiod.
    Samarbete med väl vald butik ( låda/inbox ) för knivslipning är ju en fin idé!

    Det är ju väldigt miljövänligt att slipa gamla – älskade favoritknivar, istället för att köpa nya dessutom…

    #172802
    Tomas
    Deltagare

    @Per Nilsson 75027 wrote:

    Jag hoppas att de som står och kikar på mobilerna har sett annonsen och är inne på min hemsida för att kolla hur man beställer knivslipning :D

    :) Så är det förstås! :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.