Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik SEOtorget.se – Tacksam för feedback

Etiketter: , ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101648
    SEOtorget.se
    Deltagare

    Hej!

    Info:
    Har rätt nyligen lanserat min hemsida SEOtorget – här kan man köpa och sälja tjänster helt kostnadsfritt. Samt tar det mindre än 1 minut att registrera sig som privatperson eller företag.

    Feedback:
    Jag skulle vilja ha lite feedback på design, funktioner och själva konceptet.

    Frågor:
    1. Är det något du själv skulle kunna tänka dig använda?
    2. Är det något du skulle kunna rekommendera till vänner?
    3. Är det något som du tycker fattas på sidan?

    Bonus:
    Om detta kan vara något för dig, så erbjuder jag alla som registrerar sig på http://www.seotorget.se 50 kr att utnyttja fritt på hemsidan. Skapar du en tjänst erbjuder jag 50 kr till. Totalt 100 kr.

    Frågor:
    Skriv här eller kontakta oss på info@seotorget.se


    Med vänliga hälsningar
    SEOtorget.se

    #174148
    ortax
    Deltagare

    Välkommen till forumet!

    1. Jag har sett ett X antal av dessa sajter innan. Jag har faktiskt funderat över att köpa en del tjänster som jag har sett. Men pga dålig seriositet och information från säljaren så har jag tagit avstånd från det. Sådana “annonser” som läggs upp på dessa sidor bör manuellt granskas innan dem läggs upp. Då bör ni titta på bland annat grammatik, seriositet från försäljare. Är det företag eller privatperson osv osv.

    2. Jag kan nog rekommendera detta till vänner och affärskolleger om ovanstående punkt stämmer överens med sajten i fråga.

    3. Det finns en del saker som saknas på sidan. En tydligare sökruta, en del av sajten där folk kan lägga förfrågningar om tjänster (Om detta nu inte finns) och någon form av säkerhet där man vet som köpare att man faktiskt får det som står i annonsen.

    #174149
    SEOtorget.se
    Deltagare

    @ortax 76666 wrote:

    Välkommen till forumet!

    1. Jag har sett ett X antal av dessa sajter innan. Jag har faktiskt funderat över att köpa en del tjänster som jag har sett. Men pga dålig seriositet och information från säljaren så har jag tagit avstånd från det. Sådana “annonser” som läggs upp på dessa sidor bör manuellt granskas innan dem läggs upp. Då bör ni titta på bland annat grammatik, seriositet från försäljare. Är det företag eller privatperson osv osv.

    2. Jag kan nog rekommendera detta till vänner och affärskolleger om ovanstående punkt stämmer överens med sajten i fråga.

    3. Det finns en del saker som saknas på sidan. En tydligare sökruta, en del av sajten där folk kan lägga förfrågningar om tjänster (Om detta nu inte finns) och någon form av säkerhet där man vet som köpare att man faktiskt får det som står i annonsen.

    Hej, tack för svar!

    1. Vi försöker få seriösa säljare, av de 156 tjänster som har sålts hittills så har det fungerat problemfritt mellan köpare och säljare. Så vi hoppas att alla är seriösa.

    2. Låter bra!

    3. Den sökruta vi använder nu tänkte vi skulle passa bättre till designen. Men kanske är lite otydligt att se den. Istället för förfrågningar så har vi offerter istället. Användare kan ta emot och begära offerter för olika tjänster eller allmänt.

    Kommer du på något mer så säg gärna till!

    Med vänliga hälsningar
    SEOtorget.se

    #174151
    Anton A
    Deltagare

    @SEOtorget.se 76665 wrote:

    Hej!

    Info:
    Har rätt nyligen lanserat min hemsida SEOtorget – här kan man köpa och sälja tjänster helt kostnadsfritt. Samt tar det mindre än 1 minut att registrera sig som privatperson eller företag.

    Feedback:
    Jag skulle vilja ha lite feedback på design, funktioner och själva konceptet.

    Frågor:
    1. Är det något du själv skulle kunna tänka dig använda?
    2. Är det något du skulle kunna rekommendera till vänner?
    3. Är det något som du tycker fattas på sidan?

    Bonus:
    Om detta kan vara något för dig, så erbjuder jag alla som registrerar sig på http://www.seotorget.se 50 kr att utnyttja fritt på hemsidan. Skapar du en tjänst erbjuder jag 50 kr till. Totalt 100 kr.

    Frågor:
    Skriv här eller kontakta oss på info@seotorget.se


    Med vänliga hälsningar
    SEOtorget.se

    Själva konceptet finns det ju inte så mycket att säga om. Finns ju dröser med sajter där ute som ser exakt likadana ut.
    Det du kanske borde ändra är namnet, eftersom det inte bara är SEO-tjänster som säljes.

    #174154
    SEOtorget.se
    Deltagare

    @skinza.se 76670 wrote:

    Själva konceptet finns det ju inte så mycket att säga om. Finns ju dröser med sajter där ute som ser exakt likadana ut.
    Det du kanske borde ändra är namnet, eftersom det inte bara är SEO-tjänster som säljes.

    Hej, visst finns det liknande koncept men relaterat till design så är det inte lika. Sen kan vi garantera att vi har flest funktioner på vår hemsida om man jämför med andra sidor. Finns många roliga funktioner och många möjligheter för våra användare att tjäna extra pengar och göra säkra affärer.

    Tanken var att det skulle vara inom en specifik kategori – SEO. Men just nu är vi för små och accepterar de flesta tjänster man kan utföra online på webben.

    Hälsningar
    SEOtorget

    #174156
    Anton A
    Deltagare

    @SEOtorget.se 76673 wrote:

    Hej, visst finns det liknande koncept men relaterat till design så är det inte lika. Sen kan vi garantera att vi har flest funktioner på vår hemsida om man jämför med andra sidor. Finns många roliga funktioner och många möjligheter för våra användare att tjäna extra pengar och göra säkra affärer.

    Tanken var att det skulle vara inom en specifik kategori – SEO. Men just nu är vi för små och accepterar de flesta tjänster man kan utföra online på webben.

    Hälsningar
    SEOtorget

    Bara nyfiken, vad är det som skiljer er jämfört med andra sajter så som 50lappen.se och fiverr.com?
    Sajten är ju bygd på Scriptolutions fiverr-clone-script.

    #174157
    SEOtorget.se
    Deltagare

    @skinza.se 76675 wrote:

    Bara nyfiken, vad är det som skiljer er jämfört med andra sajter så som 50lappen.se och fiverr.com?
    Sajten är ju bygd på Scriptolutions fiverr-clone-script.

    Hej!

    Vi har det som grund ja, sen har vi vidareutvecklat ett dussin nya funktioner, vi har försökt förenkla för både köpare och säljare och ge de fler möjligheter för att skapa en sådan bra tjänst som möjligt, även i perspektivet för SEO.

    Vi har även försökt få både köpare och säljare att känna sig tryggare vid sälj eller vid köp. Samt kan både privatpersoner och företag registrera sig och fylla i om de innehar f-skattsedel eller är momsregistrerad. Det ger en extra trygghet för köparen och visar att säljaren levererar seriösa tjänster.

    Vi erbjuder även möjligheten att ta emot och begära offerter, utifall det skulle vara något man vill ha en kvot på eller om det är något som man inte hittar.

    Om detta kan vara något för dig så registrera dig gärna :)

    Hälsningar
    SEOtorget

    #174158
    SEOtorget.se
    Deltagare

    Hej igen!

    Vill även tillägga att det är helt kostnadsfritt att erbjuda sina tjänster på SEOtorget. Säljaren behåller alltså alla inkomster de får in, vi tar ingen avgift som andra gör, de tar 20% av varje sälj.

    Vi erbjuder även möjligheten för frilansare och företag att skapa länkkraft till sin egen hemsida och marknadsföra sin egna hemsida via SEOtorget för på så sätt ha en möjlighet till att utöka sin egna kundkrets.

    Hälsningar
    SEOtorget

    #174159
    FredrikGust
    Deltagare

    Blir alltid nyfiken kring tjänsteförsäljning där man blandar företag och privatpersoner. Kanske har du ett bra svar på detta som gör att även företag kan använda tjänsterna på denna typ av marknadsplats i Sverige.

    Hur funkar det om man som företag köper en tjänst av en privatperson? Är det personen i fråga som är avtalspart och vem betalar i så fall in skatt och sociala avgifter? Moms?

    #174161
    SEOtorget.se
    Deltagare

    @FredrikGust 76678 wrote:

    Blir alltid nyfiken kring tjänsteförsäljning där man blandar företag och privatpersoner. Kanske har du ett bra svar på detta som gör att även företag kan använda tjänsterna på denna typ av marknadsplats i Sverige.

    Hur funkar det om man som företag köper en tjänst av en privatperson? Är det personen i fråga som är avtalspart och vem betalar i så fall in skatt och sociala avgifter? Moms?

    Hej Fredrik!
    När det kommer till att betala skatt/moms så är det alla användare för sig själv som ansvarar för det. Dock kan privatperson tjäna upp till 30.000 kr utan att betala moms när det är inom en hobbyverksamhet. Sen ansvarar alla företag som erbjuder sina tjänster att de betalar in den moms som ska betalas.

    Men när det kommer till att företag ska köpa tjänster, så kan jag inte garantera att säljaren betalar in skatt om det är en privatperson. Därför skulle jag råda att köpa tjänsten som en privatperson istället för företag.

    Hälsningar
    SEOtorget

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.