Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Dubbla kontohĂ€ndelser pĂ„ samma verifikat i Speedledger
- Detta Àmne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 Är, 2 mÄnader sedan av
jouni_h.
-
FörfattareInlÀgg
-
26 juli, 2014 kl. 08:42 #101949
jouni_h
DeltagareHar ett bekymmer.. Ăr helt novis pĂ„ företagande och bokföring. DĂ€rför föll mitt val pĂ„ Speedledger med full integrering med företagets bankkonto. Fick en telerĂ€kning i början av mĂ„naden som jag lade betalning pĂ„ direkt, men skulle dras i slutet av mĂ„naden. Fick ett verifikationsnummer nĂ€r jag la betalningen och ett till nĂ€r det drogs frĂ„n kontot, fast det egentligen avser samma hĂ€ndelse. Hur löser man det? Skulle jag ha vĂ€ntat med att lĂ€gga upp betalningen till slutet av mĂ„naden?
26 juli, 2014 kl. 19:51 #175607Dan
DeltagareDet Àr inte samma hÀndelse om du har fakturametoden.
DÄ Àr det först en bokning som leverantörsskuld. NÀr den betalas krediteras bankkontot och leverantörsskulden.
Om du har kontantmetoden ska den bokföras vid betalningen först bara. Tips Àr att frÄga Speedledger varför det blev sÄhÀr (om du har kontantmetoden)
26 juli, 2014 kl. 22:29 #175608jouni_h
DeltagareJag bokför enl. faktureringsmetoden o kom pÄ att den troliga missen jag gjort, Àr att bokföra hÀndelsen som kontohÀndelse istÀllet för leverantörsfaktura. Man lÀr sig av att analysera sina egna misstag. Nu mÄste jag bara göra rÀttelse pÄ den. Man lÀr sig nÄgot hela tiden..
Tack för ditt svar och engagemang! Med er hjÀlp sÄ gÄr saker o ting lite lÀttare för oss beginners -
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.