Är det någon som har tips på hur man kan hantera inkommande kundmail på ett smidigt sätt så att de blir kundärenden, inte glöms bort, går att hitta och svaras inom en viss tid etc.?
Finns det något bra verktyg? Bra mailprogram som flera medarbetare kan jobba i?
Det är inte lätt när man har många mail in per dag. 😮
Det finns en hel del verktyg att välja bland. Har själv fastnat för Zendesk som fungerar väldigt smidigt för mig där jag även kopplat kontaktformulären direkt att skapa ärenden. Zendesk har däremot fått en del kritik på hur man hanterar användaruppgifter hosnågon av de stoea aktörerna.
Letar med ljus och lykta efter samma typ av program.
Vi är idag 5st som sköter mailen och det är inte lätt att göra det på ett bra sätt tillsammans. Någon med flera som sköter mail som använder något bra program?
Idag har vi outlook installerat med “systerkonton” och så flaggar vi dem som är besvarade. Vi är inte alls nöjda med detta, men vad finns mer att välja på?
(Vi har cirka 100 mail som behöver besvaras varje dag)
Inspirerad av denna tråd körde jag igång en Trial av Zendesk. Imponerande enkelt att komma igång. Gillar starkt gränssnittet samt appen i telefonen så man kan hantera ärenden på springande fot. Även macro funktionen med standardiserade svar är ju en stor tidssparare (inge mer leta gamla mail å copy/paste här inte!)
Jag ska köra trial-tiden (30 dagar) ut, därefter bestämma mig om jag går vidare. Är det någon som har argument för andra system gentemot just Zendesk vore det ju fint att få läsa dem här.
Jag har använt Helprace kundservice programvara. Det är perfekt för butiker eftersom du kan exakt övervaka kunder (och agera på det) Fördelen är gratis plan för 3 agenter
Författare
Inlägg
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.