Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Faktura & Checkout

Etiketter: , ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102167
    E-Rollup
    Deltagare

    Är det någon som har erfarenhet av att ha Klarnas båda lösningar? vi tycker det verkar rörigt då vi främst är B2B men en hel del orders blir Consumer och vi måste kunna ta betalt av alla och med Klarna verkar det komplicerat på b2b..

    först mÃ¥ste fakturaadress vara samma som leveransadress, nÃ¥got som inte alls fungerar för oss… finns det lösning?

    Måste man ha två olika kassor när det är checkout eller faktura?

    Kort verkar inte fungera pÃ¥ Fakturasidan och dÃ¥ mÃ¥ste även en företagskund som vill betala med kort slussas till checkout pÃ¥ privatsidan där org nummer inte fungerar utan ska vara personnummer….

    En sista frÃ¥ga blir: hur gör man för att större företag och kommuner ska fÃ¥ med sitt referensnummer eller dyl pÃ¥ fakturan.. idag skriver de det i ett fritextfält men detta läser ju inte Klarna som vill vi manuellt ska gÃ¥ in pÃ¥ varje kund och göra detta vilket är oacceptabelt….

    Den som har erfarenhet från Klarna och både B2B och B2C får gärna skriva o hjälpa oss och får gärna en RollUp för besväret:)

    E-RollUp – 24 timmars leveranstid – 17 Ã¥rs erfarenhet.

    #176595
    swed
    Deltagare

    Det finns en uppsjö av betallösningar sÃ¥ varför Klarna? Efter att ha läst deras villkor, bÃ¥de för detaljister och konsumenter blev deras tjänster ointressanta. Klarna engagerar man väl först när kunderna uttryckligen vill ha den lösningen – eller? Av din beskrivning att döma förefaller det ha gÃ¥tt smÃ¥tt med att skapa bra lösningar fast de under lÃ¥ng tid sagt att de jobbar hÃ¥rt med den saken.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.