Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Vilken SEO byrĂ„?
- Detta Àmne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 Är, 3 mÄnader sedan av
Safar.
-
FörfattareInlÀgg
-
22 juni, 2015 kl. 17:07 #102800
e-rob
DeltagareHej!
Vi har tidigare aldrig anlitat nÄgon för att sköta SEO:n, det har vi fixat sjÀlva. Nu blir det dock en stor skillnad dÄ vi ska starta nÄgot seriöst och vi mÄste ha nÄgon som hjÀlper oss med detta sÄ att vi kan klÀttra organiskt och vÀxa som företag relativt snabbt. Det finns sÄ mÄnga att vÀlja bland och man vill ju inte göra misstaget att anlita ett företag som ger lÀnkar av dÄlig kvalité osv.
Vad har ni för erfarenhet av de SEO bolagen som finns dÀr ute? Vore schysst om ni kunde dela med.
22 juni, 2015 kl. 20:52 #178785C.Larsson
DeltagareHar inte anlitat sjÀlv men rekommenderar BrÄth eller pineberry
22 juni, 2015 kl. 21:11 #178786FredrikGust
DeltagareDet finns flera duktiga dĂ€r ute. Andra Ă€r inte lika skickliga. Har testat ”billigt” en gĂ„ng med total kaos och mĂ„nader av stĂ€dning som resultat.
NÀr vi valde byrÄ för en lite mer seriös satsning fick följande kriterier avgöra:
* Bevisat duktiga genom att andra rekommenderat dem
* Ett bolag som mÄr bra och har personal som talar vÀl om sin arbetsgivare
* Att de jobbar hyggligt OK enligt spelreglerna och fÄr sina kunder att lyckas över tid
* Transparens med redovisning av metoder och vilka lÀnkar som byggs
* En egen kontaktperson som Àr vÀl insatt i den egna sajten Àven om man Àr en liten kund
* Tror inte att de kan göra underverk utan Àr realistiska i hur lÄng tid det tar
* Finns med pÄ topplistan sjÀlva nÀr man googlar nÄgot relevantMed dessa krav kommer flera falla bort men det blir ÀndÄ kvar ett gÀng duktiga byrÄer. Jag gillar transparenta bolag som lyckats bra och gÀrna Àr baserade norr om DalÀlven, sÄ för mig var valet av BrÄth sjÀlvklart. Ett val jag inte Ängrat. Finns dock andra som Àr vÀldigt duktiga och bra att ha att göra med ocksÄ.
23 juni, 2015 kl. 08:20 #178787e-rob
Deltagare@FredrikGust 83190 wrote:
Det finns flera duktiga dĂ€r ute. Andra Ă€r inte lika skickliga. Har testat ”billigt” en gĂ„ng med total kaos och mĂ„nader av stĂ€dning som resultat.
NÀr vi valde byrÄ för en lite mer seriös satsning fick följande kriterier avgöra:
* Att de jobbar hyggligt OK enligt spelreglerna och fÄr sina kunder att lyckas över tid
* En egen kontaktperson som Àr vÀl insatt i den egna sajten Àven om man Àr en liten kund
* Tror inte att de kan göra underverk utan Àr realistiska i hur lÄng tid det tar
* Finns med pÄ topplistan sjÀlva nÀr man googlar nÄgot relevantMed dessa krav kommer flera falla bort men det blir ÀndÄ kvar ett gÀng duktiga byrÄer. Jag gillar transparenta bolag som lyckats bra och gÀrna Àr baserade norr om DalÀlven, sÄ för mig var valet av BrÄth sjÀlvklart. Ett val jag inte Ängrat. Finns dock andra som Àr vÀldigt duktiga och bra att ha att göra med ocksÄ.
Riktigt bra tips, tackar, ska ha detta i Ätanke!
23 juni, 2015 kl. 09:51 #178788Krus
Deltagare@FredrikGust 83190 wrote:
Det finns flera duktiga dĂ€r ute. Andra Ă€r inte lika skickliga. Har testat ”billigt” en gĂ„ng med total kaos och mĂ„nader av stĂ€dning som resultat.
Bra summering!
Kan tillÀgga att du borde hÄlla dig borta ifrÄn bindningstider!
Lycka till!
25 juni, 2015 kl. 12:14 #178801Quift
DeltagareVÀldigt bra sammanstÀllning av krav frÄn Fredrik SÄ utifrÄn den kan jag vÀl nÀmna lite hur Jajja Jobbar.
Du kan se vÄra rekommendationer dels pÄ reco.se samt i de case vi regelbundet publicerar pÄ jajja.com
Vi har hundratals nöjda kunder som vÀljer att fortsÀtta sitt arbete med oss Är efter Är. Varför? För att varje Är Àr vi den enskilt lönsammaste investering de kan göra.
Jag Àr anstÀlld pÄ Jajja som teknisk projektledare och har inga problem med att rekommendera oss.
Vi arbetar med grundlÀggande teknisk optimering, bra content och lÀnkar frÄn vÄrt nÀtverk av bloggar, nyhetssiter mm. Dvs vi ordnar lÀnkar genom att betala bloggare för att skriva om vÄra kunder. Bloggarna mÄste vara vÀnda mot en faktisk mÄlgrupp och ha faktisk trafik och fÄr inte vara siter som har som huvudsyfte att lÀnka mot andra siter för ett SEO syfte.
Inget annat SEO bolag i Sverige kan erbjuda ett lika kvalitativt arbete till samma kostnad som oss. de flesta av vÄra konkurrenter arbetar fortfarande med egna lÀnk och domÀnnÀtverk som om Panda och penguin aldrig hade hÀnt.
* Transparens med redovisning av metoder och vilka lÀnkar som byggs.
Alla lĂ€nkar vi bygger redovisas av din projektledare under inbokade uppföljningssamtal. Ăvrigt arbete (on page) redovisas naturligtvis innan vi gör nĂ„gra Ă€ndringar pĂ„ din webbplats.
Jag arbetar som projektledar pÄ Jajja. VÄra kunder har en projektledare som Àr din kontaktperson för allting gÀllande din SEO. Vi garanterar inte att du har samma projektledare hela tiden dÄ vi ibland behöver skifta om arbetsbelastningen inom gruppen av olika skÀl men vi strÀvar efter detta. Jag har haft de flesta av mina kunder i över ett Är som exempel.
Vi har en produktgaranti pÄ alla vÄra produkter. Dvs det finns resultat som vi faktiskt garanterar dig som kund. Vilket resultat du vill uppnÄ, hur snabbt du vill uppnÄ det och vad som krÀvs för att uppnÄ det Àr
* Finns med pÄ topplistan sjÀlva nÀr man googlar nÄgot relevant
Har du nÄgonsin hört talas om Jajja? Vi Àr vÀrldens Àldsta SEO bolag och ett av Europas största inom SEO.
7 juli, 2015 kl. 10:23 #178870Safar
DeltagareEtt företag som du ska undvika alla dagar i veckan Àr Jajja. Vi har precis efter 5 mÄnader med dem avslutat samarbetet och de har krediterat nÀstan alla fakturor. Totalt kaos med en inkompetens som Àr helt otrolig. Det kanske ser bra ut pÄ pappret men övervÀger du dem Àr rekommenderar jag dig starkt att undvika dem. Lycka till!
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.