Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Klipster – nĂ¥gon som testat?

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    sebbesoder
    Deltagare

Ă„r det nĂ¥gon som har testat att ligga med pĂ¥ Klipster och i sĂ¥ fall om det har gett nĂ¥gon utdelning?

C.Larsson
    Deltagare

Prova att maila finixl och se om de kan svara http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/9492-marknadsfoering.html

sebbesoder
    Deltagare

Tack för tipset! Jag ser till att maila finixl och hĂ¥ller tummarna för ett svar :)

Katalin
    Deltagare

Hej, Fick du svar pĂ¥ ditt meil? Jag är ocksĂ¥ nyficken pĂ¥ hur Klipster kan pĂ¥verka ens affär.

anton
    Deltagare

Inte testat Klipster men har testat Rabble och Wrapp. Funkat helt ok. Försök förhandla fram sĂ¥ ni bara betalar om de ger effekt t.ex. som ett affiliateprogram. Fast fast provision (t.ex. ”20 kr”) per avslut de genererar.

Klipster säljer väl pĂ¥ tv-reklam etc ocksĂ¥ va? SĂ¥ är ett nĂ¥got annorlunda koncept.

Mollylover
    Deltagare

Klipster är skräp.
    Har ett antal vänner som jobbat pĂ¥ Klipster, i stort sett 99% av alla dess kunder är missnöjda. Att dom har si och sĂ¥ mĂ¥nga användare/nedladdningar är bara skit snack. Ingen använder Klipster, det är en produkt som knappt marknadsförs. De ända gĂ¥ngerna de marknadsförs är när Metro och TV3 inte lyckats sälja reklam sĂ¥ blir de sk ”fillers”.

Priset att vara med lokalt är runt 6000kr gĂ¥r att pruta ner till typ 2000kr
    Nationellt typ runt 20 000kr samma sak här gĂ¥r de att pruta ner rejält.

Det är företaget RTM business Partner som sköter försäljning av Klipster, där Christian Knutsen är den största liraren/bedragaren pĂ¥ företaget.

MyJosephine
    Deltagare

Jag vet inte hur folk använder dem apparna vad det gäller rabatter och sĂ¥. Men jag vet att jag och mina ”älskar gratis”-vänner endast använder klipster, rabble, osv när det är gratis. Annars tycker jag personligen att dem är lite krĂ¥ngliga vad det gäller att hĂ¥lla koll pĂ¥ rabatter som passar en.

SĂ¥ gĂ¥r det att köra provisions-baserat kan du ju kanske testa.

speedygee2002
    Deltagare

Jag har nyttjat bĂ¥de rabble och klipster i lite olika kampanjer. Dem kampanjerna som gett oss bäst utdelning har vart ex 50kr 100kr för nya kunder vid köp över 400kr, ett utmärkt sätt för att plantera nya kunder. Tar ett tag att fĂ¥ en bra spinn pĂ¥ det sĂ¥ det gäller o testa kampanjerna. Lycka till!

Safar
    Deltagare

De mailade för en vecka sedan & ville ha 19 000 kr för en helĂ¥rsprenumaration. De mailade idag & prutade ner till 11 000 samt bjöd pĂ¥ en veckan utan att jag han svara. Känns sĂ¥där.

Klipster
    Deltagare

Hej!

Kul att se en trĂ¥d om Klipster pĂ¥ detta forum! Vi har funnits i snart 3 Ă¥r och under tiden utvecklat vĂ¥r produkt och erbjudande till vĂ¥ra kunder. Till en början byggde Klipsters affärsmodell pĂ¥ att hjälpa företag att fĂ¥ in nya kunder genom ett extremt rabatterat erbjudande (ungefär som Let’s Deal eller Groupon) men sedan nyligen arbetar vi efter lĂ¥ngsiktig prenumerations-modell som ger anslutna företag en längre tid pĂ¥ sig att testa runt vilka typer av kampanjer och erbjudanden som fungerar för just dom (utan att det kostar dom mer). Detta har mottagits mycket bra av bĂ¥de vĂ¥ra anslutna företag och användare.

Klipster har sedan start drygt 750 000 nedladdningar och en stor portion av dessa är idag aktiva användare. Men exakt hur man som företag ska attrahera dessa användare är inte alltid ett självklart recept. Det kräver ofta att man testar sig runt och är aktiv för att hitta rätt – ungefär som att man infe automatiskt fĂ¥r likes pĂ¥ Facebook bara för att man startar en Facebooksida som företag. Detta är huvudanledningen till att vi idag arbetar efter den lĂ¥ngsiktiga modellen.

Vi marknadsför oss varje mĂ¥nad i TV3 (Play) för att fĂ¥ nya samt pĂ¥minna befintliga användare om vĂ¥r tjänst. Förra Ă¥ret samarbetade vi med Metro ocksĂ¥ men det gör vi inte längre.

Du är mer än välkommen att höra av dig till oss om du har nĂ¥gra frĂ¥gor och funderingar om vĂ¥r tjänst! Maila oss pĂ¥ support@klipster.com.

Arjan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.