Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Facebook annons helt åt skogen!?!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103077
    timpelt
    Medlem

    Andra gången detta har hänt nu från Facebook när jag gör en annons. Bara utländska personer gillar mina inlägg.

    Ta mig inte fel här, men när man kollar så är det folk från länder som inte ens är i närheten av Europa och det är alla. Vad tusan!?! Snacka om pengar i sjön

    #179754
    FredrikGust
    Deltagare

    Hade du angivit villkor för vilken målgrupp annonsen ska visas för där man ksn ställa in region?

    Tror tyvärr att många gjort liknsnde erfarenheter och jag märker ibland när jag kör en väldigt lokal annons kommer det ändå in folk från andra geografiska platser med men inte i den omfattning att detnödvändigtvis är något fel.

    #179755
    timpelt
    Medlem

    @FredrikGust 84703 wrote:

    Hade du angivit villkor för vilken målgrupp annonsen ska visas för där man ksn ställa in region?

    Tror tyvärr att många gjort liknsnde erfarenheter och jag märker ibland när jag kör en väldigt lokal annons kommer det ändå in folk från andra geografiska platser med men inte i den omfattning att detnödvändigtvis är något fel.

    Fyllde i regionen Sverige och målgrupper

    #179756

    Har samma bekymmer och följer detta. Tydligen kan det ha att göra med att man valt språket “svenska” trots att rutan ska lämnas tom när man valt landet Sverige. Men tycker ändå inte att jag får det att fungera. Verkar helt enkelt svårt att nå sin målgrupp.

    #179757
    timpelt
    Medlem

    @Gräsklipparmannen 84705 wrote:

    Har samma bekymmer och följer detta. Tydligen kan det ha att göra med att man valt språket “svenska” trots att rutan ska lämnas tom när man valt landet Sverige. Men tycker ändå inte att jag får det att fungera. Verkar helt enkelt svårt att nå sin målgrupp.

    Testade att fylla i såhär och målgruppen vart enbart svenskar efter det, men betydligt segare:

    Stockholm, Malmö, Helsingborg, Sweden

    #181070
    Bassman
    Deltagare

    Kanske kan bero på att man inte klickat i “Personer som bor på denna platsen”?

    #181084
    PontusAndersson
    Deltagare

    @Bassman 86371 wrote:

    Kanske kan bero på att man inte klickat i “Personer som bor på denna platsen”?

    Vars hittar man de alternativet?
    Har provat allt möjligt men får max 8-10% gillningar av folk som faktiskt bor i sverige, känns helt fel.

    #181294
    dreamit
    Deltagare

    Även när man fyller i exakta uppgifter får man konstiga likes från profiler som ser ut att ha aldrig ha använts eller svenska profiler som ser ut och komma från en annan värld. Jag undrade samma sak när jag körde facebook och börjar undra om facebook har det för att tjäna lite extra pengar eller om det verkligen är riktiga människor och i så fall varför gillar dom min sida?

    #181302
    davidh83
    Deltagare

    Har ni ställt in så att bara de som bor i Sverige ser era annonser?

    Mer info här om location targeting:
    http://www.jonloomer.com/2015/04/14/facebook-ads-location-targeting/

    #181477
    widerfisk
    Medlem

    Har också en del problem med detta, jag har varit noga med att ställa in både att de ska BO i Sverige och sen svenska som språk. Ändå får jag en hel del gilla-markeringar som, när man går in på deras profil, inte ser ut att vara särskilt relaterade till min målgrupp alls (min målgrupp skyltar ofta ganska tydligt med att de ingår där). Det har blivit bättre, men jag pendlar hela tiden lite fram och tillbaka på om de gilla-markeringar som känns relevanta är värda att även betala för de som inte är det.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.